Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
Ni som har polestar är det långa väntetider om man vill uppgradera sin motor? Och hur lång tid behöver verkstad på sig att optimera en bil? Är det någon som har D4 polestar kan ni skriva vad kalaset gick på med registreringen och optimeringen? Märker ni någon skillnad i prestanda eller förbrukningen?
av Robban12
1 Dålig prestanda, 2 Dyrt, 3 Välj Rica Steg2 för samma pengar.

Kostar 10.000 båda. Ingen kan se att du har använder RICA.
Användarvisningsbild
av crumpets
Volvo kan se det robban12... Och därmed kan ditt försäkringsbolag se det. Därmed inte sagt att det är livsfarligt, men det kommer ju göra så att maskinskadeförsäkringen upphör att gälla.
av Robban12
crumpets skrev:Volvo kan se det robban12... Och därmed kan ditt försäkringsbolag se det. Därmed inte sagt att det är livsfarligt, men det kommer ju göra så att maskinskadeförsäkringen upphör att gälla.

Vart har du fått den informationen ifrån?
Dom flesta tror som du, men glöm att dom kan se något. När du laddar in något i motorstyrenheten så skapas det ingen felkod, bara om du åker till verkstaden med trimmet i så kan dom se. Men du köper ju en isoftloader (handdator) som du själv kan ladda tillbaka original programvara. Tar endast 3min. Efter man har laddat in programvarorna så raderar den alltid alla felkoder om det finns något av någon annan anledning.

Tvekar du på mig så köp Polestar men du kommer inte bli nöjd för dom 10.000kr och dom få hk/nm du får.
Användarvisningsbild
av ER
Äldre bil än MY12 är det fortfarande 6900 som gäller året ut, så svårt val om man har en sådan? Inte direkt för hk är långt ifrån allt eller ens det viktigaste.
Användarvisningsbild
av iigloo
Robban12 skrev:
crumpets skrev:Volvo kan se det robban12... Och därmed kan ditt försäkringsbolag se det. Därmed inte sagt att det är livsfarligt, men det kommer ju göra så att maskinskadeförsäkringen upphör att gälla.

Vart har du fått den informationen ifrån?
Dom flesta tror som du, men glöm att dom kan se något. När du laddar in något i motorstyrenheten så skapas det ingen felkod, bara om du åker till verkstaden med trimmet i så kan dom se. Men du köper ju en isoftloader (handdator) som du själv kan ladda tillbaka original programvara. Tar endast 3min. Efter man har laddat in programvarorna så raderar den alltid alla felkoder om det finns något av någon annan anledning.

Tvekar du på mig så köp Polestar men du kommer inte bli nöjd för dom 10.000kr och dom få hk/nm du får.
Stämmer helt och hållet. RICA har varit noga på den punkten och är det enda tuningföretaget som kan erbjuda det.
Användarvisningsbild
av Funk
Nja, du kan t.ex se antalet laddningar av mjukvara i de olika moduerna och stämmer det inte med databasens noteringar så går det att räkna ut. Kollar man dessutom loggade värden i olika minnen så ser man om t.ex max vrid överstigits. Så visst går det, även om det sällan i praktiken kollas.
Men skulle någon komma in med garantianspråk på en växellåda så kanske man börjar gräva lite djuapre.

/Thomas
Användarvisningsbild
av sony
Killar ni kanske har rätt att man inte kan se detta men jag skulle aldrig riskera garantier och leva i rädsla. Bilen i frågan kostar närmare 500 000 och därför funderar jag på polestar pga alla garantier är kvar ifall om nåt händer. Sen att gå från 181 till 215 kommer jag säkert att märka skillnaden.
Användarvisningsbild
av iigloo
sony skrev:Killar ni kanske har rätt att man inte kan se detta men jag skulle aldrig riskera garantier och leva i rädsla. Bilen i frågan kostar närmare 500 000 och därför funderar jag på polestar pga alla garantier är kvar ifall om nåt händer. Sen att gå från 181 till 215 kommer jag säkert att märka skillnaden.
Varför vill du ha Polestar?

Olje pumpen hur mycket glapp spel ska det vara i e[…]

HJÄLP!! Min sambos Volvo v70 2.4 automat 20[…]

760 tändningslås?

Den startar direkt om man drar en kabel från[…]

Idag är det första gången jag r&ar[…]