Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lågt chassi, dvs sportchassi som tillval på V60 för 3000:-, är det något ni andra väljer? Vad tycker ni om det? Tror det passa V60 men frågan är hur det påverkar komforten. Min V60 är ju tänkt för bal två barn, så jag har ingen avsikt att "pimpa" den :) Men har alltid tyckt at V60´s form passar bättre med lägre chassi. Så det är en utseendedetalj som jag skulle kunna välja. Men som sagt, hur är det med komforten jämfört med standard? Är det något man märker av?

Dom väger jag kör på är landsväg och motorväg, mest stadstrafik.
V60/S60 är ganska tuffa i chassi sättningen redan som standard, lite beroende på vilka hjul man har så märker man det mer eller mindre. En V60 med sportchassi/R-Design och 18" hjul är riktigt tuff i sättningen. Antingen gillar man det eller så gör man det inte. Skulle nog rekommendera dig att försöka provköra dom olika alternativen så att du får en egen uppfattning.
Jag gillar min V60 med sportchassi. Den är MJUK om jag jämför med C30:n som oxå har sportchassi. Båda bilarna rullar på original 18" hjul.
Har tyvärr inte kört en V60 utan sportchassi så jag kan inte säga om dom är sävligt mjuka eller okej. Jag vill i alla fall inte ha mjukare sättning.
Perra83 skrev:Jag gillar min V60 med sportchassi. Den är MJUK om jag jämför med C30:n som oxå har sportchassi. Båda bilarna rullar på original 18" hjul.
Har tyvärr inte kört en V60 utan sportchassi så jag kan inte säga om dom är sävligt mjuka eller okej. Jag vill i alla fall inte ha mjukare sättning.
Ok! För det jag undrar är om det blir löjligt att köra sportchassi på en Ocean Race, har visserligen 18" på sommardäcken men...
Normalt tycker jag att sportchassi är bland det mest korkade av alla saker i dagens bilmode. Men, för första gången i mitt bilägande så upplever jag att min V60 har lite väl mycket luft runt hjulen med min 17". Men det skulle aldrig få mig att välja en stötigare bil för att täcka det. Men, jag kan till nöds förstå att någon väljer sportchassi därför.. 8)
Jag testade en xc60 med sportchassi och 20" och måste säga att jag var verkligen positivt överaskad

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]