Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Meco
Your edition momentum med VOC. Your edition momentum med tidur, var är skillnaden? VOC är väl Volvo on call, ex blir uppringd vid ev olycka? Är det alltså det enda som skiljer här?
Användarvisningsbild
av crumpets
VOC är ett bra tillbehör som tillför en massa funktioner till bilen.
1. Den registerar olyckor och ringer larmcentral och ser till att du får hjälp även om du tuppat av, med info om var och hur illa bilen är krockad
2. Knapp för att kalla på assistans om du blir fast pga smällt däck/fastnat/soppatorsk/whatever
3. App till telefonen där du kan se var bilen står, få rapport på senaste resor, starta dieselvärmaren, kolla hur mycket soppa du har i tanken, hur långt det är till service, m.m. otroligt smidigt. Har använt den när jag glömt var jag parkerat, när jag funderat på om jag glömde låsa, etc.

Finns det utrymme i din budget kan jag varmt rekommendera detta fantastiska tillbehör :)
av Meco
crumpets skrev:VOC är ett bra tillbehör som tillför en massa funktioner till bilen.
1. Den registerar olyckor och ringer larmcentral och ser till att du får hjälp även om du tuppat av, med info om var och hur illa bilen är krockad
2. Knapp för att kalla på assistans om du blir fast pga smällt däck/fastnat/soppatorsk/whatever
3. App till telefonen där du kan se var bilen står, få rapport på senaste resor, starta dieselvärmaren, kolla hur mycket soppa du har i tanken, hur långt det är till service, m.m. otroligt smidigt. Har använt den när jag glömt var jag parkerat, när jag funderat på om jag glömde låsa, etc.

Finns det utrymme i din budget kan jag varmt rekommendera detta fantastiska tillbehör :)
Mm jag tänker rent strategiskt nu. Tror att det finns en poäng förutom funktionerna i sig att välja denna, speciellt för begagnatmarknaden då jag en dag säljer den. Att den kommunicerar med app etc.

Men jag har bensinvärmare på min, det funkar att starta via app också antar jag?
Samt
Om man ska starta den via app, då måste ju bilen vara uppkopplad mot nätet, i så fall med simkort eller? hur funkar det?
Användarvisningsbild
av joel80
Om du läser lite i den tråd jag länkade till får du nog svar på mycket av frågorna där.
av Meco
joel80 skrev:Om du läser lite i den tråd jag länkade till får du nog svar på mycket av frågorna där.
Japp tack! Men jag fattar fortfarande inte om abonnemang ingår när man köper Your edition momentum med VOC? Såg att det kostar ex antal kr efter 3 år, men är det gratis första tiden? Samt
Användarvisningsbild
av joel80
Ja så är det.. 3 års abb hänger med när man köper, om dom inte ändrat nått sista året typ. (Men det ska dom inte ha gjort av vad jag förstått...)
av Meco
Ok, jag må vara trög men det jag inte fattar är: I det abonnemanget, för jag antar att tele snackar med bilen via nätet? Det ingår då alltså, blir gratis i 3 år? Man behöver inte nättjänst utöver detta? I så fall borde väl andra tjänster funka då som ex Spotify? När i bilen? Eller är jag ute och cyklar? :)
Användarvisningsbild
av joel80
Oj.. Det vet jag faktiskt inte.. Jag har inte nya Sensus med spotify och så. Har fått för mig att man måste ha ett separat abb till det ( mer för data) och att man kan välja själv på operatör.. Till VOC är det bara telenor som Volvo använder sig av.

Så även om VOC-abonnemanget pratar via datatrafik tror jag (observera tror) inte man kan använda det till Sensus datatjänster.
av agb007
Du har helt rätt VOC är en helt egen sak fanns nog fem år innan Sensus kom.
Enbart beroende av telefon i bilen. Har inget med din vanliga telefon att göra.
Fantastisk säkerhetsfunktion även om 99% väljer det för appen.

Jag hade valt bort begagnade bilar utan VOC.

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]