Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Meco
Hej! Håller på att bestämma mig vilken färg jag ska välja påen ny V60 Ocean Race.

Såg den typiska Ocean race blåa färgen bland annat i Volvos reklam med Robyn. Men i verkligenheten ser den sämre ut, är fet bara jag som tycker det? Den är så himla mycket ljusare? Själva färgen känns inte "volvo" heller, kan inte förklara det.

Vad skulle ni andra göra? Ta blåa, svarta eller silver i färg? Svart tycker jag är snyggast men alla klagar ju på att dom är så svåra att tvätta :)
av s6025t
Färgen i Robyn reklamen är Power blå den finns inte till Ocean Race ska du ha den färgen får du välja en Momentum/Summum eller R-design
Användarvisningsbild
av Micce1980
Svart är inte svårare att tvätta :) För mig vet jag inte om jag någonsin kommer köpa annat än svart ;)
av Meco
s6025t skrev:Färgen i Robyn reklamen är Power blå den finns inte till Ocean Race ska du ha den färgen får du välja en Momentum/Summum eller R-design
Hmm men bygger inte Ocean race-paketet på momentum? Dvs samma sak men lite avvikande mer?
av s6025t
Ocean Race har bara 4 färger att välja på varav Ocean blue2 bara finns just till Ocean Race det är den färg du sett o är mycket mörkare än Power blå
Det finns mycket mer färger till en vanlig momentum/summum men till dessa är det pristillägg på metalliclack i Ocean Race ingår metalliclack bara crystal vit som har ett tillägg på 3000kr eftersom den är dyrare även till övriga utrustningsnivåer
av Meco
s6025t skrev:Ocean Race har bara 4 färger att välja på varav Ocean blue2 bara finns just till Ocean Race det är den färg du sett o är mycket mörkare än Power blå
Det finns mycket mer färger till en vanlig momentum/summum men till dessa är det pristillägg på metalliclack i Ocean Race ingår metalliclack bara crystal vit som har ett tillägg på 3000kr eftersom den är dyrare även till övriga utrustningsnivåer
Ursäkta om jag verkar vimsig, men det du menar är:

I Ocean race-paketet ingår 4 olika färger, samtliga är metallic? Vit (tillägg 3000kr) + Svart metallic + Ocean blue2 + Silver?

Momentum: Mer färger men tillägg på metallic? Låter helt vimsigt för man kan ju tycka att Ocean race borde ha minst lika mycket färger att vålla på.

Sedan en sak till som jag inte fattar. Säljaren sa att i mirr pris för bilen fanns metalliclack,som han lagt till. Men behöver han göra det då jag har Ocean race paketet? För då ingår väl dessa 3 färger? Eller är jag helt förvirrad?:)
av s6025t
Ja Ocean Race har bara 4 färger där ingår metalliclack i priset bara tillägg på crystal vit på 3000kr
Till övriga finns det 13/14st färger att välja på men tillägg på metalliclack på ca8000-11000kr beroende på vilken färg man väljer
Har du provat byggt en bil på Volvos sida där ser man de olika färgerna o utrustning man kan välja t.ex http://www.volvocars.com/se/footer/Pages/VDS.aspx
av Meco
s6025t skrev:Ja Ocean Race har bara 4 färger där ingår metalliclack i priset bara tillägg på crystal vit på 3000kr
Till övriga finns det 13/14st färger att välja på men tillägg på metalliclack på ca8000-11000kr beroende på vilken färg man väljer
Har du provat byggt en bil på Volvos sida där ser man de olika färgerna o utrustning man kan välja t.ex http://www.volvocars.com/se/footer/Pages/VDS.aspx

Så in princip får man bara typ kromade rails med Ocean race paketet samt 4 metallicfärger? Då kan man ju lika gärna välla momentum och för samma pengar (+ mettalicfärg) välja bland mera färger?
Användarvisningsbild
av crumpets
Ocean race paketet är inte direkt till för att vara en superbra deal ekonomiskt. Det är väl mest om du vill ha den stilen på kärran. Du får ju lite roligare interiördetaljer och kan få en speciell fälg och speciell färg. Annars är det inget som tillför något värde för dig som köpare. Om du tycker det är värt det vet bara du.
av s6025t
Det ingår mer i Ocean Race en del saker finns bara till just Ocean Race
Detta ingår i Ocean Race utöver den vanliga Momentum utrustningen
Standardutrustning utöver Momentum

452 Svart metallic
706 Ocean blå II metallic (endast möjlig för Volvo Ocean Race edition)
707 Crystal vit pearl (tillval)
711 Bright silver metallic

Klädsel

Volvo Ocean Race läder, mörkgrått i mörkgrå interiör (KV0Z)
Volvo Ocean Race läder, mörkgrått i mörkgrå interiör, med mörkgrått innertak (KV6Z)
Volvo Ocean Race läder, blond i mörkgrå interiör (KV1Z)

Exteriört

Aluminiumhjul: Portunus 7x17" med däck 215/50 R17 (för D2 och D4)
Aluminiumhjul: Portunus 8x18" med däck 235/40 R18 Y (övriga)
Metalliclack, färgalternativ enligt ovan
Rails i Silver Metal
Volvo Ocean Race-emblem på framskärmarna

Interiört

Insynsskydd, Volvo Ocean Race
Lastrumsmatta i textil
Panelinlägg i Aluminium, Volvo Ocean Race
Textilgolvmattor Volvo Ocean Race
Tröskeldekor i aluminium, Volvo Ocean Race
Unik Volvo Ocean Raceklädsel i läder
Volvo Ocean Race Start-up logo i Sensusdisplayen

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]