Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Exquattro
Något har förändrats med min VOC på senare tid. Just för en liten stund sedan kollade jag telefon och det står att bilen är olåst sedan 3 timmar när jag körde sist. När jag, via telefonen, försöker låsa säger telefonen att bilen stått stilla så länge att den förmodligen inte kommer att kunna låsas. Är detta något som nån annan känner igen sig i? Jag har aldrig haft det så tidigare, har dock märkt det några gånger den sista tiden ??:-/
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Jag upplever liknande problematik som du beskriver.
Har bilen stått oanvänd en dag och du kontaktar den för att slå på ex. bränslevärmaren är beskedet att detta inte är möjligt då VOC har stängts av på bilen för att spara energi.
av Flojjd
Samma här. Tror att det började efter att jag uppdaterat min iPhone till iOS8 och även VOC appen uppdaterades ju då till en version som var iOS8 anpassad.
av ymmot
Volvo on call har ett fel just nu som gör att den sparar sista temperaturen i minnet när du sist körde bilen. Vilket gör att värmaren inte går igång på morgonen för att när du ställde ifrån dig bilen så kanske det var varmare än 15+ så då går inte värmaren igång. Tipset så länge är att ställa in timern tills Volvo fixat nya buggen....
av Exquattro
I mitt fall är det låsningen som spökar, ingen som har varit med om det? Sen är min telefon bara en "gammal" 4 så den uppdateras inte längre. Men jag tror att detta problem dök upp under sommaren, men det är inte förrän nu jag börjar reta mej på det.
av Polar
Jag har haft min V60 i sex månader nu och VOC har fungerat klockrent, fram tills nu. I förrgår uppdaterade jag appen till den senaste versionen och sedan dess så fungerar ingenting. Appen hänger sig, det går inte att kontakta bilen och det går inte heller att aktivera värmaren.
Telefonen är en Samsung Galaxy S4 Mini.

Upplever fler samma strul med senaste releasen?

/Niklas
av Exquattro
Kanske är detta något man får acceptera. Uppdateringarna avlöser varandra och allt kan inte lösas samtidigt? Eller?
Användarvisningsbild
av hållundan
Likaså har jag upplevt en bugg i att när man i (Android)appen v2.2.3 klickar på "Dörrar och fönster", så kraschar hela skiten.

VOC har under mina snart 3 år av användning varit sanslöst buggig.
av ymmot
Tror jag hoppar över Vocen nästa gång när jag köper ny bil och istället installerar fjärrkontrollen till värmaren. Fjärrkontrollen hade jag på min s80 och den fungerade klockrent bara man inte var för långt bort från bilen. Vocen har bara varit strul med sista åren när det gäller att få igång värmaren som i mitt fall är den viktigaste funktionen dess andra funktioner är inget jag kommer sakna i så fall.
av Exquattro
En stor anledning för mej när jag valde VOC var möjligheten att påkalla hjälp. Har gudskelov inte behövt använda det men man får väl hoppas att det fungerar ordentligt.

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]