Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, har "delat" hit och dit på en V60 MY2015. Fått ett pris och vill veta vad ni andra tycker, om det är ok.

Dom köper in min V70 2.0 Flexifuel MY2009 (12 000 mil) för 90 000:-

Volvo V60 T3 Bensin manuell Your edition
Ocean Race
Metallic
Vinterdäck på alu

Enligt säljaren ordniarie pris 281 000:-. Hans pris efter idel dialog 273 000:-

Det jag inte fattar är, ingår inte backsensor i detta? För enligt honom gör det inte det, man kan lägga till ytterligare 3000 för att få det.

Mina frågor är nu:

1. Är detta pris ok?

2. Är det en miss att inte uppgradera (är väl teknikpaketet) för att få digitala intstrumentpanelen istället för den som sitter per defult? ÄR detta onödiga pengar?

Vad säger ni andra?
Backsensor är borttaget ur momentum och nu måste man köpa teknikpaket för att få det.
crumpets skrev:Digitala kombit är klockrent. Hade jag lagt såpass med pengar ändå hade jag inte snikat in på teknikpaketet.
Hmm ok, jag har fortfarande inte fattat hur instrumentpanelen ser ut utan lull-lullet. Däremot har jag sett den digitala delen samt 7" skärmen. Tycker dock att gränsnittet såg väldigt old school digitalt ut (på själva panelen i mitten av bilen).

Är priset bra annars här eller?
Det är väl en smaksak, men vi har det digitala instrumentet i vår, mycket bra tillsammans med driver support. Grannen har den mekaniska varianten i sin V60, jag upplever den mycket äldre och gammelmodig än vår, även om man i bland skulle vilja ha ett fräschare gränssnitt. Jag tror en investering i det nu betalar sig bra när du säljer den. Hade inte tvekat.
Själv skulle jag valt till backsensor för 3000kr också. (det går köpa separat)

Till your edition hade jag inte slängt på teknikpaket för 9000 tycker det är onödigt. Det nya analoga fungerar klockrent. Har kört en V40 med det i 400 mil och gillar det bättre, man ser hastigheten analogt med vanliga mätare, sen i mitten är det en skärm som har mycket bättre upplösning än den gamla pixelskärmen. Man kan alltså se hastigheten digtalt i mitten om man vill det. :)
Jag ångrar att jag inte tog backsensor fram med parkeringshjälp.
Skulle definitivt inte köpa en bil utan backsensor bak.

Så jag hade tagit teknikpaketet, rätta mig om jag har fel nu men om du tar detta så har du eller nästa ägare möjlighet att uppgradera programvaran för att få GPS. Även trevligt att få den större skärmen :)
Även stereon blir uppgraderad till nya Sensus Connect med 7 tums skärm om man tar teknikpaketet bara den uppgraderingen kostar 5900kr om man köper det utan teknikpaket digitalt instrument 3000kr parkeringshjälp bak 3000kr så normalt pris för dessa tillbehör som ingår i teknikpaketet är 11900kr
289 blir listpriset då om man väljer till teknikpaketet också då blev ju hoppet till dieselmotorn D3 längre inte så stor, med samma utrustning & troligen bättre driftsekonomi & ägandekostnad. 307 kostar D3 med likvärdig utrustning.
Ekonomiskt är jag inte så säker på den uppgraderingen. Oklart om du får ut 27 tusen extra när du säljer sedan. T3 är också riktigt snål, inga problem att åka på 0,75 så du tjänar kanske 1dl/mil på dieseln. Sen finns det förstås andra argument, D3 är starkare på låga varv ex.
Drivaxel xc90 sport.

Om du går in och kollar på t.ex. Autod[…]

Är kolvar och dess ringar utbytta eller gar t[…]

En blinkers funkar inte Volvo 940

Ja parkeringsljusen funkar. Har kollat så at[…]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]