Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Verkar inte som att denna variant har diskuterats så mycket, eller än mindre florerat med rykten på det stora vida nätet (åtminstone på svenska motorsajter).

Vad tycker vi om MY15 V60 CC? Är det en variant som man längtat efter? Kommer den att locka många köpare? Är den såpass mycket skogsmullig att man faktiskt kan använda den till något? Framförallt, ser den ball ut?

Ös på!

http://www.motorauthority.com/news/1094 ... d-in-spain

Bild
På den bilden ser den inte ball ut alls!

Mörk lack med mörka skärmbreddare och dom fälgarna va en väldigt dålig kombination.

En V60 med skön komfort, högre sittposition, låg förbrukning, väl fungerande AWD, varför inte. Steget mellan V60 och XC60 är stort.
Finns det nåt mer bekräftat rykte om en ev kommande V60CC?
Bilden ovan ser mer ut att vara ett kreativt hopkok i PS av en V60 och en XC60.
crumpets skrev:Såg ju riktigt skumt ut med en slimmad sportig kaross på så hög fjädring. Men kanske inte direkt fult. Jag tror jag hade kunnat vänja mig vid den med lite tid.
Tror också man kan vänja sig med tiden. Den slutgiltiga lär väl få lite "accentdetaljer" i andra kulörer och lite annat lulllull.

Jag gillar't!
Perra83 skrev:På den bilden ser den inte ball ut alls!

Mörk lack med mörka skärmbreddare och dom fälgarna va en väldigt dålig kombination.

En V60 med skön komfort, högre sittposition, låg förbrukning, väl fungerande AWD, varför inte. Steget mellan V60 och XC60 är stort.
Som sagt, blir nog lite ballare när den närmar sig rätt design och med rätt paket/färger/fälgar.
BePe skrev:Finns det nåt mer bekräftat rykte om en ev kommande V60CC?
Bilden ovan ser mer ut att vara ett kreativt hopkok i PS av en V60 och en XC60.
Bilden är i alla högsta grad riktig då bilar har producerats.

Och med det, högst troligt att den går i serie inom kort...

Edit: kollar man på den holländska sidan autoblog.nl är ju fler bilder upplagda där man utan tvivel ser att det är en riktig vagn och inget PS-pill. :)
Jag tror det finns en marknad för en CC(kallas det så nu?). Som alltid gäller det att träffa rätt i design och pris. Och design på xc60/70 har ju Volvo lyckas med.
Svårt att säga utifrån den här bilden. Men med tanke på att jag tycker att V40 CC är mycket snyggare än vanliga V40 hoppas jag att dom får till även denna.

Tror absolut att det finns en marknad för den. Audi gör ju ganska bra ifrån sig med deras A4 Allroad.
Gillar den tyvärr inte alls. Men hjälper det Volvo att få pengar att utveckla andra saker så visst, kör på!

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]