Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blackout
Morsning korsning,
Är det nån som har erfarenhet av att montera Spacers på en XC60? Jag har snart en 2015 Black R med original 20" (Ixion II) som jag skulle vilja få schysstare look på genom att brädda. Typ 20mm bak och 15mm fram.

Funderingar jag har är:
:D vilka mått funkar fram respektive bak utan att man åker på nått strul med att däcken tar i hjulhuset eller om man hänger på snökedjor?
:D Sambilmode skriver om sina Spacers (15mm) att de bara funkar bak, vad beror det på och gäller det alla Spacers?
:D Bolton typen verkar ju bra, är det nån som har tips på nån bra tillverkare med bra kvalitet som passar?

/Tjenixen

I övrigt ska lilla Bettan få en omgång plastidip på kromet under fönster och på baklucka, sen är hon representativ. Anledningen till det är att min allergi mot kromlister ger mig andnöd.
av Rudolfs
Vi har stoppat på 15mm runt om på en xc60 med 20" cratus hjul bla
av JimmyK
Rudolfs skrev:Vi har stoppat på 15mm runt om på en xc60 med 20" cratus hjul bla
Var köpte du dessa? Vad fick du belatal? Inga konstiga vibrationer?
av Rudolfs
Jag sålde dem till min polare, h&r från bilmodecenter, ligger väl på 1600:- paret därifrån :)
av Rudolfs
Du ska inte åka olika bredd på en awd, 15 vart precis lagom, 20 skulle vara ultimat men görs inte av hr tror jag till xc60
av Gabriel
Rudolfs skrev:Du ska inte åka olika bredd på en awd, 15 vart precis lagom, 20 skulle vara ultimat men görs inte av hr tror jag till xc60
Av vilken anledning skulle det spela någon roll om det är en awd?

15mm runtom, 20mm runtom eller 15mm fram tillsammans med 20mm bak, vad spelar det för roll förutom för utseendet?
Jag har läst att många kör med 15mm endast bak och utan spacer fram.
Användarvisningsbild
av Rillee
Hur blir det med styrningen om man flyttar ut hjulen? Blir det mer slitage på lager, däck, drivknutar?
Varför byta? XC60

Ska du ha den mer skålade stolen så &a[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]