Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag vet inte riktigt vad som ingår i Summum paketet för 2011 års modell.

Lyckades efter lite om och men hitta en manual (jag har inte fått bilen ännu), på Volvos hemsida som jag tog ned. Det är när jag läser den som det står tillgägg osv och hur vet jag om jag har detta tillägg eller inte.

Är det någon som har en lista vad som ingår för XC60 T6 Summum för 2011. Antar att det skiljer lite från år till år och från modell till modell ?

Tack på förhand
Summum fanns (finns) inte till XC60 T6 2010-2015 i Sverige bara R-design så antagligen är bilen importerad det skiljer i utrustningsväg mellan olika länder summumpaketet är inte likadant i t.ex Tyskland som Sverige så det går inte att säga vad som ingår om man inte vet var bilen kommer ifrån
Ok. Konstigt, Kollade med Transportstyrelsens register, och enligt de uppgifter som är angiva där, så är den inte importerad.
Det har bara varit en ägare, och i trafik bara enb månad efter tillverkningsdagen.

För beskrivningen på bilen (och annonsen) Volvo XC60 T6 AWD Summum med Polestars trim
Så det stämmer inte då? Bilen var väldigt välutrustad och hade bland annat 20" fäljar. Går som bara den gör den också.

Hur kan jag få reda på vad den egentligen har för utrustning då?
Den skulle också enligt beskrivningen har 304 Hk Men det står 224,0 kW (2953 i slagvolym), på transportstyrelsen sida.
I manualen från Volvos svenka sida XC60 modell år 2011 som jag tog ned står det:

Exempel på tillval som reducerar lastkapa-
citeten är utrustningsnivåerna Kinetic/
Momentum/Summum samt andra tillval
såsom Dragkrok, Lasthållare, Takbox, Ljud-
anläggning, Extraljus, GPS, Bränsledriven
värmare, Skyddsgaller, Mattor, Insyns-
skydd, Elmanövrerade stolar, etc.

Betyder det ändå att Summum inte finns 2011 ?
Förvirrad
Ja det har inte varit möjligt att köpa en XC60 T6 Summum hos Volvohandlare iaf
Har den Polestar ska den ha 242kw =329hk men det är ju möjligt att den inte är registreringsbesiktad med polestar
Summum finns till alla andra motoralternativ utom just T6 har en kollega som velat ha en T6 summum med Four-C chassi men det går inte att beställa i Sverige bara R-design
Det gick att beställa några få T6 Summum årsmodell 2009 men Volvo tog bort dom T6 sedan av någon anledning sedan kom den tillbaka men bara som R-design som årsmodell 2011
Det stämmer att den fanns 09 men pga hög förbrukning så togs den bort (även om jag tycker T6 ger mer bangs for the bucks än en 09 2,4D = slö och törstig).
Kan ju vara en bil som Volvobil haft och sen sålt så den är svensksåld på hederligt sätt. Har dykt upp en del såna bilar genom åren. T ex stötte jag på en 760 turbo -88 (eg bara såld tom 85) och en 262 GL (eg ej såld i Sverige).
PH
Ja det är möjligt att det är en bil som Volvobil haft men då är det svårt att veta vilken utrustning den är utrustad med de kan ha en ganska konstig utrustningslista som inte stämmer överens med en bil som är såld genom en vanlig Volvohandlare
Summum finns inte till XC60 T6 som en Svensk Volvohandlare sålt iaf men de R-design som säljs är väl i det närmaste summum utrustade kollegan vill inte ha sport chassit i R-design utan det mer bekväma Four-c men det går inte att få ihop med R-design så därför vet jag att det inte går beställa T6 Summum
Nu låter det som jag inte tror er. Så är det naturligtvis inte. Jag kan inget om Volvo och dess modeller. Men hittade detta efter att sökt lite:
http://bilweb.se/vastra-gotalands-lan/v ... suv-551508
Det är förvisso en D5 och inte en T6, men längre ned på sidan finns en lista med innehåll för Summum paketet.
En del av dessa saker finns med på bilen. Men eftersom jag inte har bilen hos mig än, är jag osäker på bland annat ABL- Aktiva Xenonljus, hur vet man att man har sådana.
D5 2011 finns som summum men T6 finns bara som R-design om den är såld genom Svensk volvohandel
Är du säker på att bilen verkligen har Polestar du skriver att den har 224kw =304hk det ska T6 ha original en Polestar T6 ska ha 242kw =329hk om alla papper är i sin ordning o bilen blivit besiktigad o registrerad med den nya effekten hos transportstyrelsen verkar som de du köpt av inte verkar ha 100% koll på vad det är för bil de sålt eller skriver dit mer i annonsen än vad bilen i själva verket har i utrustning
http://www.polestar.se/sv-se/modeller/x ... atic-2011/
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Det är aningen svårt att se på bi[…]

B6304

Kan inte lägga i växel V70

Tack för svar! Det visade sig att det var ena[…]

760 tändningslås?