Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Vad innebar driver alert systemet på en V60 my 13? Hittat ännu en V60 som Jag är lite sugen på som har DAS men inte säker på vad som ingår.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja har det på min.
DAS
Bilen varnar när du kör över väglinjer utan att blinka. LDW
Kör du vingligt så varnar bilen för det. DAC

Sen finns City safety där bilen ska kunna stanna i hastigheter upp till 50km/h. Bilen ser bilar och fotgängare.

Det som jag gillar är den adaptiva farthållaren och RSI road sign information. Backkamera har jag hellre än DAS.

Ladda ner MY 13 instruktionsboken och läs på lite.
av dst02
Ok, är det något man kan avskrivera i menyerna? Jag minns en V70 som hade något liknande och Jag blev mer irriterad av de än att Jag uppskattade de. Adaptiv farthållare kan Jag inte se på bilderna att de sitter på bilen dock.
av dst02
Haha ja eventuellt. Sugen på en V60 men visst finns rädslan kvar efter den misslyckade V70´n . Inget fel på min nuvarande Saab men köra på etanol när man pendlar till Göteborg (volvo fabriken) å hem som är ca 20 mil och kör några dagar i veckan plus ett par tusen mil till om året blir dyrt och framförallt väldigt många besök till macken.
Användarvisningsbild
av Grodan99
Själv har jag stängt av DAS-tramset. Tycker det är fruktansvärt irriterande. Hade jag fått välja hade jag aldrig tagit med det, men det var den adaptiva farthållaren jag ville åt. Och RSI är överreklamerat, då det missar ganska mycket. Speciellt i kurvor. Åkte på 2400:- förra veckan p.g.a den. Kom på en 50-väg i ett samhälle och svängde av höger. Ett par hundra meter längre fram stod sheriffen med stora laserkanonen och vinkade in mig. Var då helt säker på att jag inte kört över 50.....och det hade jag inte.....men det var 30-väg. Precis i kurvan på högersidan fanns en 30-skylt som RSI missade. Är fullt medveten om att den inte kan ta allt, men problemet är att har man det på så omedvetet "litar" man på det och tyvärr blir mer ouppmärksam. Har kommit på mig själv flera gånger att jag inte tittar på skyltarna alls lika mycket som tidigare, så nu är det också avstängt.
av dst02
De där med adaptiva farthållaren verkar inte finnas på den bil Jag kikat på, kollar på bilderna på grillen å där sitter ingen radar. Detta är en 2013 byggd i mars allså innan facelift.

Hur visas hastighetsskyltar etc i bilen?
Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]