Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KarlE
Någon som vet om man kan efterinstallera fjärrstart?
Är det en mjukvaruändring eller något mer som behövs?
Användarvisningsbild
av torwald
Ja det går bra. Om du har en nyare modell (minns ej vilken årsmodell) kan nyckeln i många fall bli programmerad att kunna starta värman, Annars kan du köpa en separat fjärrkontroll eller GSM (telefon)-start. Den kräver dock en viss installation och mjukvara. Det är dock inte svårt att montera själv. Så kan du sedan åka till din volvohandlare och få mjukvaran.

en tråd med lite info angående installation. Detta är för GSM-modulen, men det är samma förfarande för fjärrkontrollen: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... rt#p826668
Senast redigerad av 1 torwald, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Perra83
KarlE skrev:Någon som vet om man kan efterinstallera fjärrstart?
Är det ERS du är ute efter el start av värmare?
av SweRonin
KarlE skrev:Någon som vet om man kan efterinstallera fjärrstart?
vill du använda befintliga bilnycklar för att starta värmaren kan du eftermontera om bilen är my12+ och redan har timer
kostar ca3000kr
av KarlE
Jag tror jag uttryckte mig lite hastigt. Jag skulle just lämna arbetet, när jag skrev inlägget.

Jag skulle vilja starta bilen på avstånd, utan GSM, med fjärrkontrollen.
T.ex. innan jag lämnar lägenheten (bilen står utanför) eller när jag kommer ut från varuhuset, för att kyla ner kupén. Jag vill inte ha någon värmare (bor i ett varmt land).

Hur fungera ERS egentligen?
1. Man trycker en kombination på fjärrkontrollen.
2. Bilen blinkar till och startar, dörrar och fönster är fortfarande stängda.
3. Man öppnar bilen med fjärrkontrollen och hoppar in, motorn är fortfarande igång.
4. Trycker ner bromspedalen, lägger in D och kör iväg?

accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/GeneratePdf?uid=VCC-459947-1&culturecode=se-se&model=&modelyear=s60%202014
Användarvisningsbild
av Perra83
Test och håll in belysningsknappen på fjärren i några sekunder och kolla om blinkers på bilen blinkar och en liten röd diod på fjärren blinkar i samma takt.
Det funkar på min diesel men då startar värmaren.....
av KarlE
Perra83 skrev:Test och håll in belysningsknappen på fjärren i några sekunder och kolla om blinkers på bilen blinkar och en liten röd diod på fjärren blinkar i samma takt.
Det funkar på min diesel men då startar värmaren.....
Min fjärrkontroll har 5 knappar och inga dioder =/
http://fkmedia.transponderislan.netdna- ... vol-27.jpg
av KarlE
Såg att räckvidden med min (standardnyckel) är 20m medan det är 100m med PCC-nyckeln! =/
av Lövet
Detta är det mest prisvärda sättet att få fjärrstart. Kostar hälften av Volvos lösning och använder originalfjärren: http://www.autoplugin.de/en/volvo/v2/au ... n_key.html
Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]