Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus6
Har haft min nya XC60 i lite över en månad nu och den fungerar mkt bra får jag säga. EN sak är dock enormt irriterande. När jag strömmar Spotify från min Galaxy S3 hackar ljudet lite då och då vilket är enormt irriterande. Har kollat alla inställningar, fabriksåterställt telefonen men inget hjälper. Har alltid fungerat klockers i mina tidigare V70, vad skiljer?

Kan det vara WiFi-hotspotten i Sensus Connect som stör?

Har mailat verkstaden så vi får väl se om det är något de kan göra nånting åt, har bara svårt att hitta om det beror på bilen eller på telefonen. Tips mottages gärna!
Det ante mig, skit också... =) Hittade precis en annan ROM till telefonen så jag skall prova den och se om det gör någon skillnad men det lutar väl åt att det trots allt är Samsungs telefoner som bråkar.. Störigt att det funkat bra i tidigare bilar!
En fråga bara, jag har upptäckt att samsung telefoner är lätta att störa ut bluetoothen på, så har man den tex i fickan och lägger armen över den på fel sätt så störs signalen. Samma sak om man lägger alltför massivt material på. Har märkt detta fenomen oxå tyvärr. Så om den inte är helt "fri" telefonen så se till att den är det. Oftast sitter bluetooth sändaren högt upp på telefoner. Jag har själv samsung galaxy note 3.
Jag har inga problem med att streama Spotify till bilen då jag testat från både iPhone 4, iPhone 4s, iPhone 5 och iPhone 5s. Jag har även igång WiFi hotspot.

Jag kör både offline playlists och streaming utan problem. Har du testat att göra en spellista tillgänglig offline för att höra om problemet försvinner?
Streamar jag Spotify genom Bluetooth får jag absolut inte lägga handen/armen över telefonen, jag får inte heller ha tjocka jackor eller liknande, då hackar BT (kör med en iPhone 5). Kan tänka mig att detta är något liknande? Sändaren/mottagaren i bilen verkar vara extremt svag och känslig.
Brukar avhjälpa hackandet med att flytta telefonen i fickan "upp på låret" eller lägga den på mittfackets rullock.
SWEiNSANE skrev: Jag kör både offline playlists och streaming utan problem. Har du testat att göra en spellista tillgänglig offline för att höra om problemet försvinner?
Testat tyvärr, ingen skillnad. Har provat att justera kvalitet på ljudet i Spotify, ingen skillnad.

Skall labba vidare och testa att streama lite MP3:or från telefonen och lyssna på podcasts så får man se om man kan komma närmre en lösning :-) frugan och barnen tycker konstigt nog inte detta är ett prioriterat område att lägga tid på just nu... Prioriteringar :-)

Tack för alla bra tips!
Katalysator...

Har för mig att det finns någon lagnin[…]

Som rubriken lyder..någon som vet? V70 201[…]

Lysande :-) Du får testa buntbandstricket […]

@fjohan82 , Intressant prissättning :) Ska n[…]