Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Kanske ni inte behöver mecka för mycket för att uppdatera
Uppdateringen är inte så mycket mer
Rondeller mm som är mer än ett år gamla finns inte med !
Fartkamrorna är inte kompletta !
Väghastigheterna är felaktiga 90 och 70 på de vägar som blivit 80 och 60

PHU!
patnil68 skrev:
leiwi skrev:Hej
Kanske ni inte behöver mecka för mycket för att uppdatera
Uppdateringen är inte så mycket mer
Rondeller mm som är mer än ett år gamla finns inte med !
Fartkamrorna är inte kompletta !
Väghastigheterna är felaktiga 90 och 70 på de vägar som blivit 80 och 60

PHU!
Om man känner att man vill lägga upp åtminstone "färskare" fartkameraplatser, kan man importera egna POI enkelt med en usb-sticka i bilens usb-port.
Länk;
http://posit.se/poi.php

(Välj GPX-filer, alternativt välj bilmärke längs ner, så hämtar den aktuell fil automatiskt).

Senaste uppdateringen vad gäller fartkameror är 140424.
Vänlig hälsning.
Patric
Patric - Sätter du bara i USB-stickan i bilen så laddas dom upp automatiskt?
patnil68 skrev:Mrpandy:

Sätt i usb-stickan och:
¤ starta upp Navigation,
¤ tryck på "MENY"-knappen,
¤ gå ner till "inställningar"-tryck "OK",
¤ markera "importera/exportera lagrade platser"- tryck"OK",
¤ välj importera...-tryck "OK",
¤ följ processen i skärmen.
länk:
http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... p17152.pdf
-på sidan 60 kan du läsa lite mer om hur du går tillväga samt kriterier för filformat du laddar in ("gpx").

Lycka till./Patric
Tack för detta Patric jag får kolla på det ikväll. /Anders
Hej

Efter det jag uppdaterat hände något (påminde om en omstart) och jag ombads att skriva in aktiveringskoden för att gå vidare .

detta gjorde jag och systemet startade , men bara tills nästa tur med bilen , samma visa , ny frågar den lite sporadiskt inte varje gång men i mellanåt.

Fick info om att det kunde vara lite problem med koder som "bara " innehåller siffror som min gjör.
Känner någon igen detta problem ?
Har alla bara siffror eller har ni både bokstäver och siffror i koden?

Amk
AMKV60 skrev:Efter det jag uppdaterat hände något (påminde om en omstart) och jag ombads att skriva in aktiveringskoden för att gå vidare .

detta gjorde jag och systemet startade , men bara tills nästa tur med bilen , samma visa , ny frågar den lite sporadiskt inte varje gång men i mellanåt.

Fick info om att det kunde vara lite problem med koder som "bara " innehåller siffror som min gjör.
Jag ber om ursäkt på förhand för att jag lånar tråden. Jag har inte Navigation i min XC60 och kan därför inte ge något svar på frågan. Jag har däremot funderat på att uppgradera med navigation i efterhand. Finns alla navigationsgrejer redan på plats i bilen och allt som behövs är en knapp med "NAV" och aktiveringskod? Eller medför en uppgradering hos ÅF att de på verkstaden laddar på kartor, navigationsmjukvara och röststyrningsmjukvara samt fixar en aktiveringskod och sätter in en NAV-knapp? Jag är nyfiken...
JonnyRocker skrev:
AMKV60 skrev:Efter det jag uppdaterat hände något (påminde om en omstart) och jag ombads att skriva in aktiveringskoden för att gå vidare .

Jag ber om ursäkt på förhand för att jag lånar tråden. Jag har inte Navigation i min XC60 och kan därför inte ge något svar på frågan. Jag har däremot funderat på att uppgradera med navigation i efterhand. Finns alla navigationsgrejer redan på plats i bilen och allt som behövs är en knapp med "NAV" och aktiveringskod? Eller medför en uppgradering hos ÅF att de på verkstaden laddar på kartor, navigationsmjukvara och röststyrningsmjukvara samt fixar en aktiveringskod och sätter in en NAV-knapp? Jag är nyfiken...
Skall lämna in min v60 på onsdag nästa vecka, kan berätta mer då, men knappen finns och fungerar, bara "märkningen" som saknas idag, trycker du på den idag så frågar den efter aktiveringskod, det gör min i alla fall.
Magnetkoppling AC

Som du skrev. Muttern i mitten sen brukar jag f&ou[…]

Köpråd v50/s40 /c30

Hej, jag är på jakt efter en först[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

XC90 är ofta luftfjädrade. De svälj[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ryssland hotar med evigt krig - ”Vi stred mo[…]