Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jiffi
Hej!
Har sedan några hundra mil en XC60 T6 -14 . Upplever bilen som skrammlig och undrar om det finns någon med liknande erfarenhet/uppfattning?
Användarvisningsbild
av Perra83
Volvo kan inte göra tysta bilar så är det bara. Värst är det när det är varmt.

C30 är den Volvo som jag har upplevt minst skramlig.
Användarvisningsbild
av Tzzzzzz
Hade samma problem på min s60 2011
Gnissel och skrammel från flera ställen
Volvo bytte dörrsidorna flera gånger utan att få bort ett gnisslande/gnällande ljud när man la armen på armstödet.
Bältesträckaren byttes också flera gånger för skrammel. Till slut tröttnade jag och bytte in bilen.
Min far hämtade en ny XC60 förra månaden och även på den är det skrammel på flera ställen. Han har haft den inne totalt 3 gånger på verkstaden på 1 månad.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tror det är varierande kvalitet avseende missljud i volvobilarna. Min gamla XC60 kan gneka lite i interiören vid extrem kyla innan kupen blivit varm, men annars är den faktiskt tyst, och jag är rätt känslig.
Jag har haft ett ljudproblem inne i den under åren och då var det någon kabel till ena backspegeln som låg fel och skallrade lite ibland. Detta var efter att jag fått spegeln utbytt så det fixade verkstaden efter ett återbesök.
av Lövet
Min V60 är än så länge helt skrammelfri. Men jag vet ju å andra sidan inte hur många gånger första ägaren fick åka till ÅF och få den fixad. 0-10ggr?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Man får hoppas att dom nya Volvobilarna på SPA plattformen blir helt skrammelfria och att det är en bra konstruktion. Den S60 -14 jag körde innan skramlade R-desingn slutrör när den står på tomgång och lite gnek i inredningen, STORA fabrikationsfel på högtalarna, växelspaksdamask blev lös och glappa, sladdrig manuell växellåda. Fjärrkontrollen hängde sig när man skulle trycka på en knapp till Digtal-TV:n förövrigt en riktigt skönt kvalitetskänsla i fjärrkontrollen. Dörrarna trögstängda, och glapp i stolsjusteringen när man skulle ställa in ryggstödet. Plastskärmen runt sensus-skärmen snedmonterad m.m, en bil som irriterade än väldigt mycket, men som man skulle ha mycket glädje av om det inte va så mycket småfel. :)
Användarvisningsbild
av iigloo
Min S60 MY11 är relativt tyst. Det jag kan störa mig på är att det ibland rasslar/vibrerar från den kromade listen runt luftintaget i mitten. Vet inte om den listen döljer några monteringsskruvar eller om man kan limma fast den. Inte gjort någon efterforskning kring det.
Användarvisningsbild
av Spid3r
Min är tyst, bara kört knappa 120mil.
Ska tillägga att min förra bil en Audi A6 2011, det gnisslade även där på vissa ställen.
av jiffi
Har R-design paket på min och undrar om den hårdare fjädringen spelar in. Tycker det skramlar mest från bagagerummet typ baklucka, "rullgardin" och luckor etc. I övrigt mycket nöjd :D !

Stiften kommer åt genom att plocka bort pl[…]

Stort tack för hjälpen här på[…]

Hej Efter Byte av styrservon så är det[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]