Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GustavB
Hejsan!

Har nu fått min nya XC60. Eftersom båda barnen nu åker framåt så var en hållare för ipaden ett måste. Så här har jag löst det (så fler kan njuta av detta billiga och smidiga sätt att få tyst på barnen =) )

Köpte en bordshållare (universal) på kjell och company. Dom har i skrivande stund kampanj på denna, enbart 149:-
Skärmklipp.JPG
Skärmklipp.JPG (14.78 KiB) Visad 18091 gånger
Skar av fästet så enbart "plattan" kvarstod.
IMAG0876.jpg
IMAG0876.jpg (232.44 KiB) Visad 3870 gånger
Den har ett färdigt hål, bara att bulta fast i stolens ena skena.
IMAG0875.jpg
IMAG0875.jpg (305.98 KiB) Visad 4055 gånger
Färdigt! Tog ca 10 minuter och kostade 149 svenska riksdaler!
Senast redigerad av 1 GustavB, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Spid3r
GustavB skrev:Hejsan!

Har nu fått min nya XC60. Eftersom båda barnen nu åker framåt så var en hållare för ipaden ett måste. Så här har jag löst det (så fler kan njuta av detta billiga och smidiga sätt att få tyst på barnen =) )

Köpte en bordshållare (universal) på kjell och company. Dom har i skrivande stund kampanj på denna, enbart 149:-
Skärmklipp.JPG
Skar av fästet så enbart "plattan" kvarstod.
IMAG0876.jpg
Den har ett färdigt hål, bara att bulta fast i stolens ena skena.
IMAG0875.jpg
Färdigt! Tog ca 10 minuter och kostade 149 svenska riksdaler!
Tack för tipset! Två frågor :):
1. Är det stabilt, dvs vibrerar det mycket när du kör?
2. Ser att du har någon typ av skydd på baksätet, vad är det för något? Letar efter liknande.
Användarvisningsbild
av GustavB
Stabilt som fasen. Perfekt också att barnen kan dra bak hållaren lite för att själva nå surfplattan.

Överdraget är från exklusiva Biltema. 79:- och kan täcka ryggstödet. Dock har jag det dubbelvikt på sittdynan.
av MrCooper
Grymt bra tips. Det får bli ett besök hos Kjell. :-)-)
av riha
Hur funkar det om man vill skjuta bak stolen som passagerare?
Det var en schysst variant, vi har ipad och två barn som sitter framåtvänt och det skulle vara smidigt att kunna låta dem titta på film och ha den sittandes "säkert" så båda kan se den.
riha skrev:Hur funkar det om man vill skjuta bak stolen som passagerare?
Det var en schysst variant, vi har ipad och två barn som sitter framåtvänt och det skulle vara smidigt att kunna låta dem titta på film och ha den sittandes "säkert" så båda kan se den.
Fungerar bra att skjuta bak stolen då armen på stödet kan vinklas så den är mellan ryggstöd och armstöd. Dock har jag stolarna långt bak på bilderna så ännu längre bak känns onödigt, jag är 190 och sitter bra i fram.
Antar att dina kids inte blir åksjuka? :)

Sitter min dotter i baksätet och spelar spel på min smartphone måste jag påminna henne att kolla på vägen också annars blir det ett snack med Ulrik för hennes del!
Kluster skrev:Antar att dina kids inte blir åksjuka? :)

Sitter min dotter i baksätet och spelar spel på min smartphone måste jag påminna henne att kolla på vägen också annars blir det ett snack med Ulrik för hennes del!
Nej mina barn är som tur är inte benägna att bli åksjuka, trots min aktiva körning :D

Och en sak till: notis-ljudet från Google-as[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]