Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ramsey77
Hej!

Ny på forumet men har haft flera olika Volvokärror genom åren :D Nu verkar det vara dax igen!

Jag behöver hjälp med en frågeställning, skulle ni slå till på denna bils spec?

V60 D5 AWD Aut - 2012
3500 mil
Momentum
Driver support paket
RTI
Sollucka
High perf. 7"
Tidur för tillsatsvärmare
Elinfällbara backspeglar
Sommar och vinterdäck

Jag kan få loss den för 240 000:-

Det som talar mot är att det "bara" är momentum. Jag gillar skinn och elstol.. Hur är tyget? Har hört att det är lite si och så med kvaliteten. Ingen VOC, tidur funkar så det är väl kanske ingen dealbreaker fast det hade varit bekvämt med VOC.

Ös på med argument för och emot! :D

//Mvh Henrik
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Känns inte bilen 100% för dig, köp den inte :roll:
Du kommer ångra dig i efterhand och det kommer andra bilar varje dag att köpa som kanske motsvarar dina krav.
Användarvisningsbild
av Perra83
VOC är otroligt användbart.

Som sagt du ska vara nöjd. Någon extra tusenlapp är det värt för att få bilen du vill ha, med skinn och elstolar. R-Design har fin fina skinnstolar om du väljer en sån :wink: även lite fler fina detaljer.
Användarvisningsbild
av crumpets
Momentumstolarna i V60 är fina. Men... Skinn är skinn. Bilen kommer kännas lyx med summum och brukis med guldkant med momentum. Det beror på vad du väntar dig och vill ha av bilen.
av ramsey77
Jag har haft bla en V70 II 2,5FT R-Design 2011 förut med elstol och den var helt ok ;) Dock var den manuell och det ångrade vi bittert.. Men skinn är skinn och det ska som sagt kännas rätt. Känns lite B att den har det vi vill ha men att de förra ägarna sparade några kronor på att ta en momentum..
Priset känns rätt och ska man ha en likvärdig med r-design och summum drar det iväg för mycket.. Kanske skulle ta och kolla efter en D3/D4 istället utan awd?

Edit: Jag är mer petig och kräsen än min sambo. Hon vill bara att det ska bli en Volvo igen.. ;)
av Lövet
Klädseln i Momentum har högre kvalitet än tidigare och det är tyg i de ytor man sliter på, dvs de verkar inte spricka på samma sätt längre som i S40/V50 och V70.
av Lövet
Momentum i V60 har T-tec på sidorna, inte halvskinn som på V70 (fast det är väl fejkskinn?).
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]