Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 103815
Har nu hat vår V70 2011 D3 i över 2 år och jag har varit jättenöjd med den, när jag köpte den så var planen att ha den minst 5 år men så köpte min pappa en Q7:a och när jag körde den så insåg jag att jag vill ha en SUV, vill sitta högt. Min ekonomi tillåter inte en Q7:a så jag får kolla på andra modeller. Jag gillar Volvo och funderar på att skaffa en XC60, enda jag tvekar på är om jag tycker den är för liten. Storleksmässigt tilltalar XC90 mig mer men ny modellen blir för dyr och jag har inte så stor kol på hur den gamla är.
Vi har bara 1 barn men kör mycket vagnar, cyklar, hockeybagar så jag behöver stort bagage.
Har ni några råd eller tips att komma med?
Användarvisningsbild
av GustavB
Tips: testa bagaget i en xc60 respektive xc90.
av rojo8515
Med de transportbehoven kanske du ska titta på en Folkabuss istället?

Fast du kan ju fälla en del av baksätet om ni bara är tre i bilen, och cyklar kan du ju hänga på en hållare bakom bilen. Se bara upp för de heta avgaserna, jag smälte ned ett cykeldäck efter 40 mils motorvägskörning i 130 km/h.

Det är inte jättestort bagageutrymme i XC60.
Användarvisningsbild
av bem
Be att få provköra en XC60 över en helg hos en Volvohandlare så hinner du testa lite olika transportalternativ du har.
Brorsan gick från V70 till XC60 och han är nöjd med lastutrymmet. Cyklar fraktas dock på cykelställ på dragkroken och nån barnvagn fraktar han ej.

/Bo
Användarvisningsbild
av MartinS
Vi gick också från v70 till xc60, med ett barn (som dock är 11 nu), och det fungerar utmärkt för oss. Bagaget är inte i v70 klass men inte litet för det, jag har inte saknat ett större bagage under de snat tre år vi haft bilen.
Användarvisningsbild
av Perra83
bem skrev:Be att få provköra en XC60 över en helg hos en Volvohandlare så hinner du testa lite olika transportalternativ du har.
Brorsan gick från V70 till XC60 och han är nöjd med lastutrymmet. Cyklar fraktas dock på cykelställ på dragkroken och nån barnvagn fraktar han ej.

/Bo
Ja kör en hel helg. Det gjorde vi en gång. Att testa en halvtimme räcker inte.

Testa en så väl utrustad bil det bara går så du får peta på allt så du inte missar något på den bil du väljer.
Byte huvudbromscylinder

..Håller tummarna för att det reparer[…]

30% etanol höjer definitiv förbrukningen[…]

Trasig Renault Scenic

När jag skaffade min R19 bodde jag i Ume&arin[…]

Dina frågor kan du också pröva […]