Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
Hej.
Någon som har VEA/automat och som kan dela med sig av erfarenheter av ECO-knappen som lär finnas i dessa bilar. Funktionen finns beskriven på sidan 265 i manualen så jag kan ju själv läsa om hur det är tänkt att fungera, men hur funkar det i praktiken. Bara en onödig knapp eller det bästa sen skivat bröd? Alla subjektiva erfarenheter och åsikter mottages tacksamt.
Användarvisningsbild
av skiffervag
ECO+ knappen använder jag numera relativt ofta.Helst skulle jag vilja att frun i huset använde den jämnt,för att matcha min dieselförbrukning :oops: .
I regnigt och kylslaget väder med 2 hundar+ 2 vuxna tyckte jag bilen immade igen,eftersom även ventilationen går på sparlåga.
Dom senaste veckorna med relativt torrt väder fungerar ventilationen klanderfritt.
Har kört alldeles för korta sträckor för att se vad det gör på den totala bränsle förbrukningen.
Bilen blir ju allmänt "seg" i acc etc ,så ECO+ knappen går inte att använda när man är på körhumör,utan mer när man vill flytta på sig från A till B (RO)

http://forumbilder.se/DC7TA/xc60my14aut

____________________________________________________________________________________________
XC60-14 VEA aut Summum
Senast redigerad av 3 skiffervag, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Jag har ingen EKO knapp i min V60 D4 AUT 2014 :roll: på sid 265 står inget om eko.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
MångaVOLVO skrev:Jag har ingen EKO knapp i min V60 D4 AUT 2014 :roll: på sid 265 står inget om eko.
Har du en D4 med framhjulsdrift och 181hk, plus automat så ska du ha en ECO-knapp på mittkonsollen under recycling-knappen.
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Hur ser recycling knappen ut?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Bild

Den ska vara där den tomma knappen är på höger sida.

Recyclingknappen är den knappen där det är en bil med en pil i.
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Är det start stop knappen som är eco knapp?
av perhall
Rätt många bilar har såna där, inkl min V70 (DrivE-knapp). BIlen blir tröttare, har sämre klima och drar 1% mindre. Man måste köpa en större motor för att få samma körupplevelse som med den mindre. Dessutom (på de flesta bilar) funkar s/s inte i annat än ECO-mode. Synd!
PH
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Jag får gå ut i garaget imorgon och titta efter. Tack för bilden förresten :wink:
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]