Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ollila
På min grill har delar av Volvotexten i mitten på grillen lossnat pga av stenskott.
Min fråga är måste jag köpa en komplett grill eller kan man köpa själva texten som verkar vara klistrad?
Hoppas ni förstår vad jag menar... :roll:

//Ollila
Användarvisningsbild
av grillchips
Det är inget ovanligt, bara att köpa ny text och klistra på. :)
av Ollila
grillchips skrev:Det är inget ovanligt, bara att köpa ny text och klistra på. :)

Precis vad jag ville höra!!
Bara svänga förbi Volvo efter jobbet då!

Tack för snabbt svar..

//Ollila
av PFA
Ollila skrev:På min grill har delar av Volvotexten i mitten på grillen lossnat pga av stenskott.
Min fråga är måste jag köpa en komplett grill eller kan man köpa själva texten som verkar vara klistrad?

//Ollila
Säker på att det beror på stenskott? Volvo-loggan på min förra bil (V70 MY10) försvann efter frekvent tvättande i automattvätt. ÅF fixade ny logga i samband med service förra året - utan att jag ens påtalat saken och till ingen kostnad. Känt problem.
av Ollila
PFA skrev:
Ollila skrev:På min grill har delar av Volvotexten i mitten på grillen lossnat pga av stenskott.

//Ollila
Säker på att det beror på stenskott? Volvo-loggan på min förra bil (V70 MY10) försvann efter frekvent tvättande i automattvätt. ÅF fixade ny logga i samband med service förra året - utan att jag ens påtalat saken och till ingen kostnad. Känt problem.

Så kan de ju oxå vara dock har jag alltid tvättat för hand men föregående ägare kan mycket väl gjort de..
av Ollila
Perra83 skrev:Ett känt problem här men troligtvis inte på alla Volvo verkstäder.

Bilia i Västerås visste om detta iallafall! :D
Var in och prata med dom och det fanns info om detta så nytt märke beställt får de på fredag utan någon kostnad..
av chaffis75
Som varumärke så borde Volvo alltid fixa just den detaljen gratis oavsett garanti med tanke på att visa upp sig som varumärke, ja det är åtminstone min åsikt.

Fredrik

Det börjar bli hög tid att bagageutrymm[…]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]

P0171

Visst sitter evap-ventil och kolkanister baktill v[…]

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]