Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pemijux
Har beslutsångest (som vanligt :???: ) ! Har lyckats få in dessa bägge specifikationer inom mina ramar men nu kommer nästa problem, vilken skall jag välja, AWD Momentum m klimatpaket tidur ELLER Summum med klimatpaket VOC ? Vad hade Ni valt? Nästa fråga…Har valt Blond/Mörkgrå läder, men vilken färg på innertaket blir snyggast till detta? Har inte sett Merac fälgarna i verkligheten men de ser snygga ut på bild, synpunkter på dessa tillsammans med vitt? Några andra synpunkter på specifikationen, för och nackdelar?

Bor i södra Sverige och kör 3.000 mil om året och då på plogade vägar.

XC60 D4 AWD Momentum Business E PRO II
Klimatpaket Tidur
Manuell växellåda
Ice White
Läder Sport Blond/Mörkgrå
Tonade rutor
Fast drag
Merac 18”

XC60 D4 Summum Business E PRO II
Klimatpaket VOC
Manuell växellåda
Ice White
Läder Sport Blond/Mörgrå
Tonade rutor
Fast drag
Merac 18”
Är du i behov av att byta inom de närmsta veckorna? Annars skulle jag nog vänta ut Ocean Race modellen som kommer att börja säljas om några veckor som årsmodell 15 de har ju läderklädsel metallic lack o 18 tumshjul som standard de brukar ligga mellan summum o momentum i pris
http://indianautosblog.com/2014/03/volv ... ons-122667
https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... s-i-geneve
Hade tagit Summum utan att tveka!
Ang innertak: testade en med denna klädsel och spec i veckan, den hade svart tak - väldigt snyggt!
Svart tak absolut till denna combo, inget och fundera på,
Merac är snygga, skall du ha svarta eller "original"?
Personligen skulle jag aldrig köpa en XC60 utan awd, men i ditt fall (södra sve) skulle jag nog trots allt ta Summum och nya Vea-motorn.
Fast jag skulle oxå vänta (vilket jag gör, dags för ny bils till sommarn) till April då my15 och VOR släpps.
Summum.
Såvida du inte behöver AWD stora delar av året.
Summum hade jag valt. VOC är smidigt och en riktigt bra säkerhetsdetalj.
Vi har en ny Savillegrå med Blond/mörkgrå och mörkt innertak.
Grymt snygg kombo, dock så skulle jag nog varit mer tveksam till det mörka innertaket om jag inte haft glastaket.
Allt hänger ju på hur mycket du värderar AWD.

Ljusa Merac är ok tycker jag (jag har dom själv på vinterfälgarna), svarta ser inte alls kul ut. Men det är ju högst individuellt.
PEMIJUX,

Jag läste fel angående din frågeställning ser jag nu!
Jag har haft ett liknande dilemma, där jag kommit till insikt.
Ditt val står (enligt mig) mellan två väldigt olika bilar.
Jag hade valt AWD, vilket jag själv gjort igen.

AWD´n märks inte endast vintertid, utan precis varje dag när du skall dra på, vilket man gör vid omkörningar.
AWD´n går spikrakt, medans FWD inte är lika jämn(läs svajig) och även spinner loss.
Motorn i sig är ju annorlunda och är nog mycket av en smaksak.

Väljer du AWD´n kan du dessutom optimera den om du vill det, och då till en D5 AWD (något lägre vrid dock).
Tror inte Polestar kommer till D4.

Oavsett om du inte tänker på sånt är iaf AWD att föredra i denna bil.
Blond läder eller ej

@apersson850 , Ja man kan ju missköta allt. […]

Då kunde väl dom väl släppa d[…]

Har försökt hitta mer info om detta. M[…]

Jag höll på att dö. Vi ringde Skob[…]