Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trasker
Har köpt en V70 Drive MY11 och har en XC60 MY10 sedan tidigare.

Har ju klagat över värmen på XC60in tidigare och med V70in som referens blir skillnaden tydlig. Inga problem att få upp värmen i den, men på samma sträcka är det fortfarande kallt i XCn.

Volvo hittar ju inget fel.

Finns det nån Volvomekaniker här som kan uttala sig om skillnaden i dessa bägge bilar med avseende på värmegenerering i de bägge motorerna och om det finns någon skillnad på tillsatsvärmaren.

Jag blir snart galen av att frysa.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ska det verkligen vara så svårt för Volvo att felsöka?

Först måste vattentempen kontrolleras så den går som den ska, upp och ner tillsammans som termostaten öppnar och stänger.
ECC panelen kan behövas bytas.

Värmen kommer bra trots utan tillsatsvärmare.

Allt detta kan du felsöka själv. Byt verkstad om dom inte kan/vill hjälpa dig.
Användarvisningsbild
av GustavB
Ursäkta för dum fråga, men har du slagit på att värmaren skall starta automatiskt på Xc60:n när du startar bilen? Annars hjälper inte värmaren till att värma motorn och då kan jag förstå att det tar tid på vintern.
av trasker
GustavB skrev:Ursäkta för dum fråga, men har du slagit på att värmaren skall starta automatiskt på Xc60:n när du startar bilen? Annars hjälper inte värmaren till att värma motorn och då kan jag förstå att det tar tid på vintern.
Jodå, den är påslagen i bägge bilarna. Men det gör inte märkbar skillnad när det är kallt ute.

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]