Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KarlE
Har T6 andra bromsar än övriga modeller?
Användarvisningsbild
av MartinS
Villen bil? På svensksålda xc60 är det samma bromsar oavsett motorval, iallafall tom my13.

/Martin
av KarlE
MartinS skrev:Villen bil? På svensksålda xc60 är det samma bromsar oavsett motorval, iallafall tom my13.

/Martin
Tyckte någon nämnde att S60 T6 hade förstärkta bromsar. Men det är väl inte sant då.
Personen kanske menade de modifierade Polestar-versionerna.
T6 är ju betydligt tyngre och körs hårdare! ;)
Användarvisningsbild
av MartinS
På s/v60 skiljer det säkert mellan oliks motorval.

Men betänk att det här är en typisk sak som skiljer mellan olika marknader.
av KarlE
Jag var in och frågade min återförsäljare här i Sydamerika och han sa att deras T4 och T5 har 5'-bromsar och T6 har 6'-bromsar.
De hade en T6 med R-design och 19'-fälgar inne och jag tycker att bromsarna "fyller ut" ganska bra. Så de borde vara större än för T4 och T5.
Kanske samma i Sverige?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Bak är det alltid samma (302 mm), men fram skiljer det beroende på marknad och modell/version. Finns 300, 316 och 336 mm.
av JE Jr
Jag tycker att jag har för mig jag läst på Swedespeed att T6 i USA fick större bromsar där under det andra året. Kanske ävrn gäller Sydamerika? Sök lite på s/v60 delen av swedespeedforumet.
av KarlE
JE Jr skrev:Jag tycker att jag har för mig jag läst på Swedespeed att T6 i USA fick större bromsar där under det andra året. Kanske ävrn gäller Sydamerika? Sök lite på s/v60 delen av swedespeedforumet.
De är utan tvekan större och de klipper bra bättre än min förra T4. ;) Det är som XC90_Executive skriver, att det är samma storlek bak, men större fram.
av s6025t
T6 har ventilerade bromsskivor även bak som den är ensam om fram är det samma som t.ex D5 som har de större skivorna/oken

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]