Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hur aktiverar man bältespåminnare för baksätena.
Min "Latinamerika-version" har endast påminnelse för framsätena, hur aktiverar jag för baksätena?
Vida hos en åf, men ta inte 'steg 2' så att den bryr sig om dörrkontakterna, det är skitstörigt.
MartinS skrev:Vida hos en åf, men ta inte 'steg 2' så att den bryr sig om dörrkontakterna, det är skitstörigt.
Så i värsta fall varnar det om en dörr öppnas? Det låter inge vidare, det ser man ju för övrigt på skärmen så det är inte nödvändigt.
Om man aktiverar full bältesvarning bak kommer den klaga så fort man öppnar bakdörren för att lägga in en jacka.
Jag förutsätter det är såhär även på my14, det är det innan dess iallafall.
Jag tycker det funkar perfekt i min V70 MY14, hur det funkar kan du läsa här:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5&p=827074

Skulle aldrig vilja ha larm om obältad bak om jag la in en kasse med mat eller en väska i baksätet...

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Bem, bra att volvo verkar ha bättrat sig på den punkten. Nog för att dörröppningsavkänningen går att stänga av med vida på tidigare årsmodeller men som standard i sverige är det ju aktiverat. Det var det första jag stängde av när jag hade köpt min xc60.

Hej! Har en volvo 740 GLE som ni säkert k&au[…]

PPC3 behövs inte, inga uppdateringar. GDM oc[…]

Faux V90 - cross country

Nu när Volvo har lagt ner sina cross country[…]

Kanske var en nitisk besiktningstekniker. Han kla[…]