Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av swed
Hej på er,
tyvärr inte världens skarpaste bild (tveksamt om det är OK att fota under körning över huvud taget...) men men.
Bild
6,9 i snitt i drygt 9km med +300hk, "slir-automat" och AWD tycker jag är riktigt bra.

Kom igen nu och posta era "bildbevis".
:roll:
Användarvisningsbild
av PalmE
Har inget bildbevis men senaste resan till Sälen med fullastad bil, 4 personer i bilen och takbox så drog min 0,87. På hemresan 0,82 det är lägsta förbrukningen jag haft, kan tillägga att det va mätt över 40 mil och på färddatorn.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag brukar sällan hålla koll på förbrukningen men nedan är ett exempel från en 60km resa med min ladugårdsdörr, det är det lägsta jag sett. Men som sagt, jag brukar inte hålla koll.

Bild
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Bra kört :D
av perhall
XC60 drar rätt mycket mer än V60.
Fina siffror. Men även en E500 går att köra kring 0,75 om man tar det riktigt lugnt. 408 hk. 0-100 under 5 sek.
Per
Användarvisningsbild
av Henrikx2
ECO-körning och T6 i samma rubrik känns väldigt fel. :)
Vad ligger ni på normalt?

Är lite sugen på en T6a innan 6:an går i graven men jag ligger straxt över litern på D5 och jag misstänker att det blir mer med bensin.
Användarvisningsbild
av MartinS
Henrikx2 skrev:ECO-körning och T6 i samma rubrik känns väldigt fel. :)
Vad ligger ni på normalt?
Jag håller absolut med dig, ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det, så det är ingen nackdel att tanka en T6:a ofta. Däremot är det ruttet att tanka en snåldiesel, man fick ju ingen glädje för pengen.. :)

Jag brukar nolla snittet på min XC60 någon gång i kvartalet och den bruka ligga kring 11.0-11.5 / 100km. Jag kör uteslutande landsväg och motorväg, i princip aldrig stadskörning. Sträckor mellan 3km till 6mil är vanligast.

/Martin
Användarvisningsbild
av swed
OK, dags att krya till korset då med dagliga värden!

Så länge bara jag kör bilen till och från jobbet snittar jag på 9 - 9,5
men med värmare, körning till affären, hämtning/lämning av barn o.s.v. så ligger den 11-12.

Kanske var en nitisk besiktningstekniker. Han k[…]

Byta bältet mitten bak??

Ja nu har jag stött på lite problem&hel[…]

B230F går fett

Jag har felkoder för lmm och lambdan (ibland[…]

Borde leda till skenade matpriser, saftig inflati[…]