- tor 13 feb 2014, 22:24
Hej. Funderar på att byta ut min V50 2,4i mot en V60 DRIVe.
Jag har kört V60 ganska mycket men med D5 motorn, så detta blir förmodligen som natt å dag.
Har inte haft tillfälle att prova denna motorn i denna bil ännu. Kört en liten sväng i en V50 1,6d för längesedan.
Men ska absolut åka till min Volvo handlare å ta mig en provtur,
men en kort tur ger kanske inte så mycket kött på benen. Mer än å ge en liten uppfattning om bilen.
Så nu vänder jag mig till er som äger eller har ägt en bil med denna motorn.
Är ni nöjda med detta motor val?
Tycker ni effekten räcker till? Eller blir den en pina att åka på semester med fyra personer å packning?
Vad har ni för förbrukning på era bilar?
Bilen jag tittar på är 2012 med 6500mil på mätaren. Är det någon större service som kommer snart som man ska ta med i beräkningen ?
Är tacksam för alla åsikter å svar.
Jag har kört V60 ganska mycket men med D5 motorn, så detta blir förmodligen som natt å dag.
Har inte haft tillfälle att prova denna motorn i denna bil ännu. Kört en liten sväng i en V50 1,6d för längesedan.
Men ska absolut åka till min Volvo handlare å ta mig en provtur,
men en kort tur ger kanske inte så mycket kött på benen. Mer än å ge en liten uppfattning om bilen.
Så nu vänder jag mig till er som äger eller har ägt en bil med denna motorn.
Är ni nöjda med detta motor val?
Tycker ni effekten räcker till? Eller blir den en pina att åka på semester med fyra personer å packning?
Vad har ni för förbrukning på era bilar?
Bilen jag tittar på är 2012 med 6500mil på mätaren. Är det någon större service som kommer snart som man ska ta med i beräkningen ?
Är tacksam för alla åsikter å svar.
Min Garage tråd. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=117714