Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Danne75
Hej
Har precis beställt en XC 60 D4 AWD 181 hk, leverans runt vecka 14. Jag funderar skarpt på att trimma upp den. Har varit i kontakt med bsr som jag bara hört gott om men dom kunde inte hjälpa mig, Volvo har tydligen kod låst mjukvaran och bsr hade inte lyckats knäckt koden ännu.

Jag fick tipset att kontakta Rica och dom kunde hjälpa mig, nu till min fråga då jag aldrig hört talas om dessa tidigare vilka erfarenheter ni har av dessa?
Någon som har samma modell som jag beställt som nyttjat rica?
Någon som använder deras Isoftuploader?

Tacksam för all input.
Användarvisningsbild
av Perra83
RICA är stora!
Vi är många här som kör med deras trim. Vi har det i sambons C30 -12 och den går verkligen mycket bättre. Har inget negativt att säga.
Användarvisningsbild
av MartinS
Rica kanske är ok (även om jag av princip är emot tredjepartsmjukvaror i moderna bilar), men passa dig för Kalle Anka & CO i kungälv.
av Danne75
Kalle anka i Kungälv utveckla gärna det. Jag var i kontakt med Rica Kungälv då jag är tvungen att lämna bilen där då ingen återförsäljare för Rica kan öppna upp koden.
Användarvisningsbild
av Perra83
Kalle gör inte RICAs mjukvaror så det är lugnt. Sen att historiken kanske inte är fläckfri så betyder inte det att han inte kan sälja RICAs mjukvaror.

Ja glömde mitt lösenord till iSoftloadern och den fixade Kalle snabbt på telefon. Allt annat sköts väl från Holland.
Användarvisningsbild
av MartinS
Alla kan sälja. det är när något inte går som det var tänk det är avgörande vad man köpt av vem.
av Danne75
MartinS helt rätt...det är därför jag försöker skaffa mig en så bra bild som möjligt över aktörerna på marknaden. Jag tolkar dig som att du dessvärre har haft strul med deras produkt och inte fått den support du önskat.

Ingen annan som har erfarenhet av Rica
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har ingen egen erfarenhet av Rica men Kalle som driver Rica Sverige idag skulle jag inte ta i med tång.
av Mwi
Både Rica & BSR är säkert duktiga ??:-/ glöm bara inte att få med intyget på effektökningen så du kan registreringsbesikta bilen med den nya effekten. Det är ju tråkigt att ha en ny bil som inte längre uppfyller kraven för helbilsgodkännandet, när jag köpte av Polestar till min bil var det inga problem med intyget, så det fixar säkert de också om du bara frågar :shock: om inte, så är det bara att glömma.
av tunnis
Har en my13 D4 AWD, samma 2,4l spis som i din bil.
Fick iSoftloadern hemskickad per post och trimmade själv. Hur enkelt som helst. Har kört med denna i snart 2år och det funkar kanon. Bilen går riktigt bra.
Ända pysslet är att man måste ladda om trimmet efter en service, men det behöver man med BSR oxå.

Självklart skulle jag idag välja Polestar, men hade inte tålamod att vänta ca 1år.

Hur kontrollerar jag det på bästa s&a[…]

Om du kör lite, säljer din bil, och bara[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det så men på någ[…]

Nytt försök med bromsarna idag. Riktigt […]