Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Undrar om det drar någon ström från systemet/batteriet om jag har ett USB-minne sitter i USB-uttaget konstant?

Såg att det fortfarande lyste i USB-minnet när jag hade stängt av bilen, dragit ur nyckeln och öppnat dörren?

Har en S60 MY11
iigloo skrev:Undrar om det drar någon ström från systemet/batteriet om jag har ett USB-minne sitter i USB-uttaget konstant?

Såg att det fortfarande lyste i USB-minnet när jag hade stängt av bilen, dragit ur nyckeln och öppnat dörren?

Har en S60 MY11
??? Min stänger av sig. Hade velat ha som du så jag kunde ladda min navigator.
KarlE skrev:
iigloo skrev:Undrar om det drar någon ström från systemet/batteriet om jag har ett USB-minne sitter i USB-uttaget konstant?

Har en S60 MY11
Jag vet inte om den fortsätter att hålla USB-minnet igång en stund efter eller om den stänger av sig?

Din stänger alltså av sig? Direkt eller?
iigloo skrev:
Ulmerkotte skrev:Tror iaf att det är ström på när värmaren är på!
Menar du dieselvärmaren? Jag har en elektrisk med kabel.
Ja, läste i manualen att ström till 12v-utagen slås på när bränslevärmaren startas, kanske även gäller usb!
Ulmerkotte skrev:
iigloo skrev:
Ulmerkotte skrev:Tror iaf att det är ström på när värmaren är på!
Menar du dieselvärmaren? Jag har en elektrisk med kabel.
Ja, läste i manualen att ström till 12v-utagen slås på när bränslevärmaren startas, kanske även gäller usb!
Oväntat med tanke på att bränslevärmaren är en riktig batteritjuv...
iigloo skrev:
KarlE skrev:

Har en S60 MY11
Jag vet inte om den fortsätter att hålla USB-minnet igång en stund efter eller om den stänger av sig?

Din stänger alltså av sig? Direkt eller?
Nu blev jag lite osäker. 12V-uttaget vid förarsätet stängs av. Jag är inte säker på att USB-uttaget också stängs av. Jag tror det, för jag minns att jag var förbannad. Jag fick ladda navigatorn i bagageutrymmet. Det 12V-uttaget stängs aldrig av.
Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]

Bakvagn V70 AWD _97

Sprängskiss: https://www.volvopartswebstore.c[…]