Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Madebysweden
Hej! Köpte nyligen en Volvo XC60 D3 -11, den har gått 11000 mil och mig veterligen har det aldrig funnits några fel på bilen.

Den senaste tiden har jag upptäckt att jag ibland får ett felmeddelande när jag startar bilen då den stått stilla under några timmar. "Låg kylvätskenivå - stanna motorn". Felmeddelandet visas när bilen startas och när jag har rullat cirka 100-200 meter så försvinner meddelandet från displayskärmen.. Kan det vara så enkelt att kylvätskenivån är låg eller kan det vara nåt annat fel? Vad bör man göra?

Mvh
Madebysweden
Användarvisningsbild
av hakank
Förmodligen ligger nivån på gränsen. Skvätt i en eller ett par deciliter så borde det gå över. Om det inte är fel på givaren. Min S60 som jag hade för några år sedan gjorde så met ett par års mellanrum. Räckte med lite påfyllning.
av Madebysweden
Tack för infon! Jag öppnade huven och såg att nivån låg under minimumgränsen, noterade dock att kylbehållaren i sig var något fuktig, kanske för att jag skruvade av locket och det var ett visst övertryck.. Torkat av den iaf så blir den inte fuktig igen så kanske det bara var att nivån var låg! Tack för hjälpen :)
Byta bältet mitten bak??

Ja nu har jag stött på lite problem&h[…]

Jag har besiktigat på samma station sedan 19[…]

B230F går fett

Jag har felkoder för lmm och lambdan (ibland[…]

Borde leda till skenade matpriser, saftig inflati[…]