Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av extragloves
Kollegan skaffade en S60 i somras och jag blev imponerad av infotainmentsystemet i denna bil. Han hade valt till Sensus Connected Touch vilket innehåller ett andra gränssnitt som verkar vara androidbaserat. Detta system var mycket kompetent och hade en egen appstore, och med lite trixande kunde man installera nästan vad som helst i systemet. När det var dags för mig att beställa i December fanns inte detta alternativ kvar, utan det har ersatts av "Sensus Connect" som nu ingår i business paketet. Fick intrycket att detta var i det närmsta samma system som Connected Touch. Valde inte till Navi i bilen då jag tänkte att jag kunde köpa navigationsprogramvara i androidbutiken men nu när jag fått bilen har det visat sig att Sensus Connected Touch och Sensus Connect inte är alls samma sak.

Jag har en WWW-meny i systemet men den har jag int fått att fungera alls. Man ska kunna dela telefonens internetuppkoppling men jag får inte webläsaren att funka. Finns även en app-meny men den fungerar således inte heller. Inte heller alternativet internetradio fungerar :P

Någon som sitter på mer info om det nya Sensus Connect?
När jag väljer Nav i menyn ser det ut som jag kan låsa upp funktionen med en kod, ngn som vet mer?
Någon som fått internetdelning att fungera eller är det extra-sim som gäller?
Hur använder man hårddisken? Endast för kopiering från USB?

Hittade lite på tuben om nya systemet, verkar som man tänker bygga ut det ganska mycket.

Mvh
av extragloves
Efter att ha testat lite mer fick jag internetdelningen från mobilen att fungera. Webbläsaren är som befarat värdelös. TuneIne internetradio fungerar ok. Funkar troligen bra med ett eget SIM istället för internetdelning. Inga andra appar fanns tillgängliga att ladda ner. Man kunde koppla bilen till sitt volvo-id men det är oklart vad det ger för funktionalitet

Detta system är långt ifrån Sensus Connected Touch.
photo.JPG
photo.JPG (82.61 KiB) Visad 321 gånger
Lite hopp om att få Navi i bilen finns trots allt

Letade egentligen efter en 98 men när denna d[…]

Dina frågor kan du också pröva a[…]

Man kan ju hoppas att växellådan har f&[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p[…]