Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trasker
Drygt 6300 ska Volvo ha för detta. Lite väl mycket tycker nog jag.

Är det mycket krångel att montera ett Volvo-paket själv, och har någon koll på vad det kostar?
Användarvisningsbild
av MartinS
Beror ju på motor hur det monteras antar jag men jag monterade det på min XC60 T6 för några år sedan och det gick relativt lätt, men det tar lite tid om man är nogrann. Lite meckarvana bör man väl kanske ha också ha.

Läs instruktionen för din bil och bilda dig en uppfattning om det är något du klarar av själv.
http://accessories.volvocars.com/Access ... SE/Welcome

Tror jag betalade runt 2400kr för delarna till min bil på volvo.

/Martin
av trasker
Tackar, har tittat lite på instruktionerna och det verkar relativt rätt fram. Hur lång tid tog det för dig. Måste nog hyra ett varmgarage på typ OKQ8 så det skulle vara intressant att veta ungefärlig tidsåtgång.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det var några år sedan men det tog nog runt 3 timmar inkl. montering av kupevärmaren om jag minns någorlunda rätt.
Fördelen med XC60 är ju att den är hög, jag kunde fixa det helt och hållet utan att hissa upp den, men man bör ju vara i ett rymligt och meckvänligt garage, om inte annat är det ju roligare då. Har man tillgång till lyft kanske det går smidigare dessutom, även om det inte behövdes i mitt fall.

Min slangvärmare satt på framsidan av motorn vilket gjorde det väldigt lättåtkomligt, jag har ingen aning om hur det ser ut på dieslarna?

Nej det har i alla fall jag aldrig varit med om&he[…]

Tror inte på vattenteorin. Klart det kan fin[…]

Byte huvudbromscylinder

Ta lös elmotorerna för p-bromsen och se […]

Stötdämpare bak

Det finns en nackdel med att "konvrtera bort […]