Hej,
Du kan kolla vilka Volvo original tillbehör som du kan skaffa till din V60 2011 T6 AWD här:
http://accessories.volvocars.com/Access ... .D/Details
Nyckelringsfjärren har du under rubriken Komfort, Klimat. Bra räckvidd på den nyckelringsfjärren, 600 m.
Jag antar du har en bränsledriven värmare ("Parkeringsvärmare, bränsledriven med tidur") då, kanske lite ovanligt till en bensinmotor men det fanns att köpa till som Option när bilen beställdes ny och var då fabriksmonterad.
Fjärrstart via mobilappen Heater Starter kommer du säkert gilla, man blir ganska bortskämd med att kunna starta värmaren när man vill (så länge bilen står ute), varifrån man vill (bara man har mobiltäckning). Kolla sen skall du se vid ena hjulhuset (troligen högra främre) så ryker det lite där när man startar värmaren - värmarens "avgasrör" går ut där (i alla fall på min V70 D3 2014).
Tips ang tidurets inställning: när det är kallt så startar värmaren ca 50 min innan den tid du ställt in (i alla fall på min V70 D3) att du önskar bilen varm, men är det lite mildare körs värmaren lite kortare tid (det sköts automatiskt). Om du ej vill att värmaren skall gå så länge på automatiskt så kan du ställa fram tiden lite t ex 10 el 15 min i tiduret så blir det lite kortare körning på värmaren.
(Sen kan man ha värmaren inställd i autoläge så startar den när du startar motorn när det är kallt, så motorn och kupén blir varmare fortare. Men jag tror detta bara gäller bilar med dieselmotor. Man kan stänga av autoläge om man ej vill använda den funktionen, på dieselmotor är det mer önskvärt att ha på auto eftersom en dieselmotor inte alstrar alls lika mycket värme som en bensinmotor).
(Diesel)värmaren i min V70 D3 2014 är en av de bästa sakerna med bilen på vintern, blir mycket svårt att ha en bil utan värmare i framtiden så jag misstänker man är fast i värmarträsket för all framtid :D
Om du behöver handboken till din V60 MY11 elektroniskt så finns den i PDF här (enklare gör sökningar och hitta snabbt än att bläddra i pappersvarianten):
http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... -my11.aspx
Sidan 145-147 har du info om den "bränsledrivna värmaren" som den kallas för bensinmotor - för dieselmotor kallar de den "bränsledriven
extravärmare".
Slutligen ett tips till: i och med att värmaren startas med hjälp av startbatteriet i bilen så kommer en kombination av ofta använd värmare(start) och korta körsträckor(batteriet laddas kortare tid av bilens generator och laddkrets) får man ha lite mer koll på batteriets laddningsstatus än annars.
Tänk igenom ditt körmönster om du skulle ha behov av en batteriladdare antingen en extern laddare (som t ex en CTEK laddare) eller en inbyggd laddare i bilen så du kan ladda batteriet ibland. Och tänk på att ett bilbatteri åldras så efter några år kanske det inte är lika "piggt" och kör man då värmaren ofta kan batteriet dras ur snabbare, man kan ha varit van vid att värmaren alltid startat tidigare år när batteriet var nästan nytt. Alltså mer viktigt med ett batteri i bra skick när man använder en bränsledriven värmare.
/Bo
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.