Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har beställt en v60 med solid svart till men efter mycket velande och kan fortfarande ändra mig :???:

Jag var först helt inne på metallic svart, men efter sett volvos black metallic som igentligen heter "saphire black metallic" hos handlaren är jag inte alls lika sugen längre då den upplevs väldigt lila när man ser metallic effekten. Någon som har en v60 black metallic och kan dementera eller hålla med? Känner om den är lila när man ser metallic så är solid kanske bättre val.

Ember black metallic känns väldigt brun ut hela tiden hos handlaren under men inte sett den utomhus. Nån som har erfarenhet?

Lite smuts på nån av dessa så ser dom identiska ut gissar jag?
Jag skulle i alla lägen valt metallic. Solidsvart är ett elände.

Du ska inte fundera på grå metallic? Det finns en som nästan ser svart ut när solen inte ligger på.
Solid svart = tvätt varje dag, om den skall vara snygg. Jag vet efter mina taxiår. Ibland mer än två gånger per dag. :!:
Ember black är i mitt tycke en av de snyggaste volvofärgerna genom tiderna, dock aldrig sett den på en v60. Hur som helst avråder jag från svart solid, titta på en tre år gammal bil med den färgen så förstår du varför.
V9097 skrev:Ember black är i mitt tycke en av de snyggaste volvofärgerna genom tiderna, dock aldrig sett den på en v60. Hur som helst avråder jag från svart solid, titta på en tre år gammal bil med den färgen så förstår du varför.

Jag håller med till 100% , och just att Ember Black bara finns på större modeller är synd.. Jag valde en Sapphire Black V40 för att tvättrepor inte syns riktigt lika lätt som på solidsvart, men även den är känslig..

/Thomas
Satsa på Savilegrå metallic då. Jag har den på min V50, och den är snygg när den är ren. Den är mer svart än grå,
ingen favoritfärg som jag skulle ha valt, men köper man begagnat så får man ta det som bjuds!

Hade hellre haft en solid röd eller nån ljusare metallic.
Faktum är att jag trodde bilen var Titaniumgrå, men den visade sig vara Savilegrå.
Den är köpt "utanför" Volvohandeln, och det stod bara gråmetallic i annonsen, och lysrörsljuset i bilhallen ljög lite.
Vi hade ju redan bestämt oss för bilen, så det var bara att tugga i sig att den hade "fel" färg.
Nån som har ember black och kan kommentera på om den generellt ser svart ut och man bara ser "ember glitter" nytvättat och i solljus? Eller ser man alltid att den inte är riktigt svart?

När man ser svarta v60 på gatan så ser alla likadana ut, men endel borde nog vara nått annat än solid svart..
yoan skrev:Nån som har ember black och kan kommentera på om den generellt ser svart ut och man bara ser "ember glitter" nytvättat och i solljus? Eller ser man alltid att den inte är riktigt svart?

När man ser svarta v60 på gatan så ser alla likadana ut, men endel borde nog vara nått annat än solid svart..

De som är R-Design är svart metallic då svart solid inte finns till dessa.
Vet dock inte om jag sett någon ember black metallic.

Letade egentligen efter en 98 men när denna d[…]

Dina frågor kan du också pröva a[…]

Man kan ju hoppas att växellådan har f&[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p[…]