Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Hej, jag är ny här på detta forumet. Har beställt en V60 igår. Med nya D4:an och automatlådan från Japan.

Fanns inga D4 med aut att prova tyvärr. Men jag tror de är bra. :D
Användarvisningsbild
av bem
Hej och välkommen hit!

Blir kalas det med en ny V60 med D4 VEA och Summum.
Såvitt jag sett verkar alla nöjda som fått sina V60 med nya D4 VEA motorn och nya 8 stegade automatlåden, som jag läst om här på jagrullar.
Nåt mer förutom Summum du valde till?

Själv åker jag V70 D3 (2014).

/Bo
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Tack :)
Jag valde uppvärmda spolarmunstycken, Driver support pack, Rex 17", Elvärme i ratt, Hastighetsberoende servo, Delbart drag, vinterhjul,Bright silver metallic, 8 vxl:at och Business E II.

Styrningen går väldigt lätt så den behöver nog progservon.

Mvh

Thomas
Användarvisningsbild
av bem
Fin specifikation. Fullmatad med andra ord. Den V60:an kommer du garanterat bli nöjd med gissar jag.
Vet du ungefär när det blir leverans? Ingen Volvo On call? (smidigt styra dieselvärmaren med mobilappen m m)

/Bo
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Grattis! Fin specifikation kul att någon till har valt till driversupport här, riktigt kul med alla finesser i det paketet som adaptiv farthållare, döda vinkeln varnare etc. Det aktiva helljuset som bländar av och på automatiskt är kanon det känns väldigt high-tech. :D
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Det var ganska klart att jag skulle ha Driver support paketen för att teknik är intressant och det är nyttiga grejer. Även jag kan bli ett ögonblick ouppmärksam och det går på en sekund i trafiken för att något dumt ska hända. Jag skrev även jag för att jag har vana från hundratusentals mil med långtradare under nästan 40 år här hemma och en del på kontinenten.
Jag funderade på VOC ett tag men avstod. Senaste året körde jag knappt 500 mil privat med BMW:n. Bilen står i eget garage. Kör inte till något arbete. Har aldrig haft bilvärmare förr. Ska bli kul att prova helljuset utan att blända av. Samtidigt blir sikten bättre runt de mötande. Preliminär byggvecka är 11. Den har precis blivit inlagd i Min Volvo.

Ska bli trevligt att prova med nya automaten. Jag har 8 växlat i BMW:n och det är perfekt funktion. Både mjuk och ställer om snabbt vid aktivare körning. Sparar soppa med. (D)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Dieselvärmaren har du ju i bilen ändå bara att man får gå ut och starta den om man vill. Löjligt att volvo tar 5000kr för en timer i displayen då kan man lika gärna gå ut i förväg och starta den tycker jag. :)
av chaffis75
Kan man starta diesel värmaren manuellt som standard, trodde det bara var möjligt om man köpte till bränsle värmare?

Mvh
Fredrik
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
JA Simonhalmstad

jag tycker oxå 5000 är för mycket för den lilla nyttan av det. Jag kan starta den direkt om de gånger det kan bli aktuellt.
av dissonans
Timern är lätt värd 5000, inget jag skulle spara bort. Om bilen står 7-8 minuter bort och man vill ha en varm bil när man kör hem från jobb är tiduret väldigt uppskattat.

30% etanol höjer definitiv förbrukningen[…]

Trasig Renault Scenic

När jag skaffade min R19 bodde jag i Ume&arin[…]

Dina frågor kan du också pröva […]

För vissa bilar kan man. Det gick för mi[…]