Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Selast
Har inte monterat den på en XC60 iofs men väl på en XC90 och V60. Hur det ser ut är väl personligt, jag tycker en box är som en fet finne mitt på näsan... Skitfult men ibland får man acceptera fakta. Supersmidigt montagesystem, klon griper runt takbågen och låses fast med ett vred. Kan inte bli lättare! Boxen i sig är helt OK i funktion även om ABS plast är lite sladdrigare än glasfiber. En nackdel är att botten inte är plan utan har som 3 fack. En fördel är att den är lång så man får in längdskidor utan problem. Helt OK box till ett bra pris skulle jag säga.
av Malmstroem
Har en sådan på min XC70. Du behöver takbågar. (Jag har Volvos vanliga fyrkantiga.)

Sedan lägger du bara upp boxen och skruvar fast den. Se bara till att bakluckan fortfarande går att öppna.

Glasfiberboxarna är betydligt trevligare, men för att användas en vecka om året duger denna bra.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Den går bra att montera på XC60.

Har en likadan fast den som är lackerad på en V50 just nu och med izi-fästena, superenkelt att montera. Har Thule-bågar och är supernöjd med allt. Izi-fästena kommer med monteringsanvisning och jag fick även med spännband som håller te.x skidor på plats om en olycka skulle vara framme.

Kan även vara bra att mäta takhöjden innan man packar och drar iväg, man kan ju behöva komma in i ett "lågt" p-garage eller liknande. :wink:
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Befinner mig på en skidort nu så tog några bilder, hoppas du får klarhet i det.

Fästet utifrån 1:
Bild

Fästet utifrån 2:
Bild

Fästet inifrån, det röda är ett av fyra fästpunkter för att kunna säkra last med, som te.x skidor. Har även satt en bit gummi på fästet för att skydda det då jag kör mycket med skidor i boxen.
Bild

Letade egentligen efter en 98 men när denna d[…]

Dina frågor kan du också pröva a[…]

Man kan ju hoppas att växellådan har f&[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p[…]