Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Koloss
Siter som inte ens kan skriva korrekt engelska brukar jag normalt sett inte röra vid. Vilket känns synd, då det annars i teorin skulle innebära fjärrstyrning av värmaren för 1500 spänn istället för volvos 6500.

Dom utelämnar massor av information, och frågorna hopar sig.

Varför finns inte V60, när S60 finns? Är det olika värmare i S och V?

Skickar dom med en fjärrnyckel eller är det tänkt att det ska funka med ens egen?

Jag har bensinvärmare, stöds det eller är det bara diesel?
Koloss skrev:Siter som inte ens kan skriva korrekt engelska brukar jag normalt sett inte röra vid. Vilket känns synd, då det annars i teorin skulle innebära fjärrstyrning av värmaren för 1500 spänn istället för volvos 6500.

Skickar dom med en fjärrnyckel eller är det tänkt att det ska funka med ens egen?

Läste på V70-forumet att den passat och fungerar utmärkt för flera stycken.
Anledningen att den inte listar på V60 är en sådan simpel sak att V60 inte finns i staterna där den levereras ifrån :-)-)
Du styr den genom din egen nyckel genom att trycka ett visst komando.
Oklart om bensinvärmaren stöds men det skulle jag absolut tro.
Koloss skrev:Siter som inte ens kan skriva korrekt engelska brukar jag normalt sett inte röra vid. Vilket känns synd, då det annars i teorin skulle innebära fjärrstyrning av värmaren för 1500 spänn istället för volvos 6500.

Kravet att det ska funka är att du har bränslevärmare med tidur, dvs att du kan ställa timer vilken tid den ska starta.

Jag har beställt Therminal till min V60 -12 men väntar på besked att den är testad och godkänd, jag själv fick mail om att fjärrstyrningsmodellen var klar för ca 4 veckor sedan.

Fjärr modellen kör du via din egen nyckel/nycklar med en knappsekvens som är default från autoplugin eller som du bestämmer själv via programmering som du kan göra själv, står i manualen.

Fjärrmanövreringen funkar både till diesel och bensin, det denna dosa gör är att tolka fjärrkommandot ifrån nyckel och sedan skicka vidare via obd2 till bränslevärmaren att starta eller stoppa, alltså lika som du gör när du anger att värmaren ska starta direkt eller via timer. Gsm varianten gör att du kan starta på distans, ange tid när den ska vara varm eller ange schema för hela veckan mm, samt se ifall den har startat eller inte.

Jag har varit till volvo och frågat angående fjärr till min bil och fick kostnadsförslag på 6500:- för fjärrmodellen och Volvo On Call var ej tillgänglig som efterinstallation sa de, så för ca 1600:- för fjärren och ca 3500:- för mobilvarianten så verkar det prisvärt, samt att det finns de som har Volvo On Call som service inte får det att funka i de nordliga breddgradera pga att Volvo kör med (Tele2 eller var det Vodafone?) som inte har täckning överallt, med denna så kan du köra valfritt kontantkort till Gsm varianten.
Ja jeg har akkurat montert en sånn boks i min xc60 2010, bestilte den på nett, den kom rekomandert etter få dager og monteringen var enkel, det følger med detaljert beskrivelse på bruk og installasjon, den fungerer akkurat som forventet.
Pål.

Hej Passar XC70- fälgar från samma &ari[…]

Har fått id numret till Bränle regulato[…]

Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]