Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Degdala
I den nya VolvoOnCall-appen ska det finnas en funktion för att skicka en destination från GoogelMaps till bilens navigator.
När jag öppnar maps i telefonen, markerar något enligt instruktionen och trycker på knappen "dela" kommer inte VolvoOnCall upp som alternativ.
Min telefon är en Xperia ZR med Android 4.2.2 så det borde fungera.
Är det någon som fått detta att fungera?
Användarvisningsbild
av Degdala
Så gör man tydligen med Iphone.
1.Logga in i din Volvo On Call-app och tryck på kartan för att komma till kart-vyn
2.Tryck på bilsymbolen i det nedre högra hörnet på kartan. Var vänlig observera att om din bil saknar funktionaliteten att skicka destinationer kommer du inte att se någon symbol.
3.Skriv in namnet på din önskade destination (inom en radie av 50 km från bilen) och tryck 'Sök'.
4.Destinationen skickas till din Volvos navigationssystem och du kan följa vägbeskrivingen då du önskar köra till platsen.

Med android ska det fungera som nedan, det är det som inte funkar för mig.
1.Starta Google Maps
2.Sök efter en destination
3.När du har hittat din destination, markera den och välj "Dela":
4.Välj "Volvo On Call" som app för att dela destinationen:
5.Välj "Den här gången" för att utföra kommandot vid detta tillfälle, eller "Alltid" om du alltid vill använda Volvo On Call för att dela platser.
Användarvisningsbild
av Perra83
Din volvo har inte möjlighet att ta emot en position, det får ja som meddelande när ja försöker ge bilen en adress via voc appen.

Ja har navi i bilen.

Ska man välja något i bilen först för att få det att funka?
B230F går fett

Om jag förstår det rätt så h[…]

Några joule snarare. Eller säg Wh ist[…]

Tack för alla svar, då har jag lite p&[…]

Rivit ut mittkonsolen, rengjort nya R-Design inred[…]