Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Selast
Hämtade ut min V60 D4 AWD i veckan och har precis gjort första långresan upp till stugan i fjällen. Grymt nöjd med bilen frånsett en liten irriterande detalj. Jag köpte Business Momentum paketet med stora (7'') skärmen och ljuduppgraderingen. Säljaren hjälpte mig para ihop min telefon, Blackberry 9900, med bilen och telefonfunktionaliteten funkar perfekt. Men det funkar inte att streama Spotify via blåtand till Stereon, jag ser att telefonen är kopplad till bilen när jag trycker på Media knappen och det står Streaming men ljudet kommer från telefonens högtalare. Hittar ingen inställning vare sig i bilen eller telefonen som får det att funka. Har googlat detta men hittar inget relevant om detta. Spotify versionen är installerad via Blackberry App world och behöver inte uppdateras enligt telefonen. Säljaren sa att man med iPhone kunde se låtar osv i bilens display, funkar detta inte med Blackberry?
Användarvisningsbild
av Selast
Svarar på min egen fråga, löste sig när jag installerade om Spotify via Blackberry Appstore som verkar ha en senare version än m.spotify.com. Nu funkar streaming, hopp fram och tillbaka, dock ser jag inte låtens namn i displayen i bilen fortfarande. Min arbetsgivare byter snart från Blackberry till iPhone så jag lägger inte ned mer kraft på detta nu.
av luniz
Jag ser namnet på låten som spelar med Android appen, ser också mer info som vad skivan heter m.m. Fungerar hur bra som helst.
av chaffis75
Låt namn med Spotify fungerar nu med min Sony lur, känns trevligt att man äntligen får upp det i displayen även från Spotify.

Fredrik
Användarvisningsbild
av Bilnörden
chaffis75 skrev:Låt namn med Spotify fungerar nu med min Sony lur, känns trevligt att man äntligen får upp det i displayen även från Spotify.

Fredrik
Vad har du för lur?, jag har en Xperia V det fungerar inte.
av chaffis75
Japp tror det är 4.3 och senaste Spotify som krävs för att det ska funka, har för mig att även Xperia V ska få denna mjukvara men den har kanske inte fått det än.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av hållundan
chaffis75 skrev:Japp tror det är 4.3 och senaste Spotify som krävs för att det ska funka, har för mig att även Xperia V ska få denna mjukvara men den har kanske inte fått det än.

/Fredrik
Vet du vilken version av Spotify det är? Är det "original"? Vet att det funnits några hemmameckade versioner som klarade av att leverera AVCRP (visa spår-, artist- och album-info), men att Spotify själva ÄNNU inte har löst det i Android-appen.

Jag kör:
Spotify 0.7.4.610.gd7332b3 (released 18/12 2013)
Samsung Galxy S3 med Android 4.3

Men har fortfarande inte AVRCP-funktionalitet i mitt system. Bedrövligt. Det är 2014 nu...
av chaffis75
Japp det är "original" och vad jag ser exakt samma version av Spotify som du använder.
Kanske det är så att detta är Sony specifikt på något sätt men det går uppenbarligen inte att skylla på Spotify längre.

/Fredrik

Hej Passar XC70- fälgar från samma &ari[…]

Har fått id numret till Bränle regulato[…]

Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]