-  tis 21 jan 2020, 17:11

Är det möjligt att ta bort balansaxel utan problem ?

Volvo C70  cab och XC60 ägare
					  					                Moderator: Moderatorer
 vea diesel nej tack.x74 skrev: ↑sön 09 feb 2020, 09:23 Hade en granne med en v70 d4 -16 11k mil vea som jag än tid börjat notera vinande balansaxel, hade tänkt jag skulle påtala det för han om han själv inte märker det, hann inte..... motorn skar förra veckanSnacka om otur...vea diesel nej tack.
fjohan82 skrev: ↑sön 09 feb 2020, 10:55Inte vad jag vet, men i detta fall sprack cylinder fodret så vart motorbyte för 60k, detta är ju ett konstruktionfel som kunden för betala igen igen och igen........dessa vea spisar har inge vidare livslängd.x74 skrev: ↑sön 09 feb 2020, 09:23 Hade en granne med en v70 d4 -16 11k mil vea som jag än tid börjat notera vinande balansaxel, hade tänkt jag skulle påtala det för han om han själv inte märker det, hann inte..... motorn skar förra veckanSnacka om otur...vea diesel nej tack.
Hade han, såhär i efterhand, märkt något konstigt med motorn innan det hände?
x74 skrev: ↑mån 10 feb 2020, 08:02Aha, bra med maskinskadeförsäkring då så man slipper pynta allt själv.fjohan82 skrev: ↑sön 09 feb 2020, 10:55Inte vad jag vet, men i detta fall sprack cylinder fodret så vart motorbyte för 60k, detta är ju ett konstruktionfel som kunden för betala igen igen och igen........dessa vea spisar har inge vidare livslängd.x74 skrev: ↑sön 09 feb 2020, 09:23 Hade en granne med en v70 d4 -16 11k mil vea som jag än tid börjat notera vinande balansaxel, hade tänkt jag skulle påtala det för han om han själv inte märker det, hann inte..... motorn skar förra veckanSnacka om otur...vea diesel nej tack.
fjohan82 skrev:Fast man står för 30% själv vilket blir närapå 20lapp, inget man räknar med när man köper ut nya bilar, man gör det för att just slippa stå på verkstan.........trodde jag iallafall. Tycker det är rätt allvarligt där motorer helt enkelt skär vilket blir motorbyte på nya bilar, inget man heller räknar med att behöva byta motor efter några år. Nä dessa vea motorer känns ljusår ifrån färdig utvecklade.x74 skrev: ↑mån 10 feb 2020, 08:02Aha, bra med maskinskadeförsäkring då så man slipper pynta allt själv.fjohan82 skrev: ↑sön 09 feb 2020, 10:55Inte vad jag vet, men i detta fall sprack cylinder fodret så vart motorbyte för 60k, detta är ju ett konstruktionfel som kunden för betala igen igen och igen........dessa vea spisar har inge vidare livslängd.
Snacka om otur...
Min med drygt 10' är fortfarande helt symptomfri.
Kanyl med tunnflytande lim och en vikt/sandpå[…]
Hej Jag undrar om man kunde få höra li[…]
@Forz , Lite nyfiken hur det gick med felsök[…]