Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DanneXC60
MooLgAn skrev:
Wibbe1974 skrev:Ha, då kan jag äntligen börja nedräkningen! :D
Före mig i kön, kul för dig :roll: Jag beställde min XC60 14 feb och har leveransvecka 31. Antar att du inte ska ha Avior 20" på din, verkar vara dessa fälgar som drar ut på tiden.
Lite märkligt. Har oxå Avior 20". Beställde 10/2 och ska hämta ut bilen idag.
av permikael
ef98dpa skrev:
permikael skrev:
Va roligt!
jag får fortfarande informationen "Under konstruktion i Torslanda".
Är det något som får en kö siffra från någon bil som skall byggas i Torslanda?
Jag har köplats, men å andra sidan är ju min bil inte under konstruktion...och det är väl rimligt. Kan du se vilket produktionssteg den är i också?

De flesta verkar väl gå direkt från kö till klar bil.
Min bil är fortfarande under konstruktion.
Produktionsteget är fortfarande det första, alltså "Din Volvo börjar byggas".
Samt 5veckor till Leverans, trodde kön skulle hålla på ett tag till?
av ef98dpa
permikael skrev: Min bil är fortfarande under konstruktion.
Aha, ok, det befäster väl det att man får ta informationen från Min Volvo med en liten nypa salt. Spontant tyckte jag dock att det låter rimligt/logiskt att man först har en köplats, sen går den till noll och bilen börjar byggas varpå dessa steg tar x tid var, innan leverans till slut sker.

TVå dygn tar det tydligen att bygga en bil så snart kanske du vet om du får en väldigt tidig leverans...
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&t=111880
av permikael
ef98dpa skrev:
Aha, ok, det befäster väl det att man får ta informationen från Min Volvo med en liten nypa salt. Spontant tyckte jag dock att det låter rimligt/logiskt att man först har en köplats, sen går den till noll och bilen börjar byggas varpå dessa steg tar x tid var, innan leverans till slut sker.

TVå dygn tar det tydligen att bygga en bil så snart kanske du vet om du får en väldigt tidig leverans...
Ja exakt, sist jag kollade hade jag runt 1800 i kö, för att sedan direkt gå ner till underkonstruktion.
Hade förväntat mig att kön skulle tugga ner till närmare noll, men jag bevakar sidan och ser vad som händer.
Gör ju absolut inget om man skulle få den lite tidigare :) :P
av ef98dpa
permikael skrev:
ef98dpa skrev:

Ja exakt, sist jag kollade hade jag runt 1800 i kö, för att sedan direkt gå ner till underkonstruktion.
Hade förväntat mig att kön skulle tugga ner till närmare noll, men jag bevakar sidan och ser vad som händer.
Gör ju absolut inget om man skulle få den lite tidigare :) :P
Du börjar inge hopp i mig att jag ska få historiens kortaste tid från beställning till leverans :P

Min beställning kom till Volvo den 14:e och kön är nu på c:a 4300, minskar det 200 om dagen till c:a 2000 för att sedan hoppa ner till att bilen byggs och sedan ytterligare ett par dagar för bygge och leverans så har jag bilen i mitten av juni, dvs på en månad :P :) :D
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Tycker det är lite konstigt att bilen fått statusen "under konstruktion i Torslanda" men fortfarande står på steg 2, "Din Volvo börjar byggas" och har gjort det sedan 1v tillbaka... Dock kommer det väl bara skramla till så är väl statusen ändrad till att den är byggd och väntar på att kunna levereras. :D
av Wibbe1974
MooLgAn skrev:
Före mig i kön, kul för dig :roll: Jag beställde min XC60 14 feb och har leveransvecka 31. Antar att du inte ska ha Avior 20" på din, verkar vara dessa fälgar som drar ut på tiden.

Hur många har du före i kön?
av svedan
I onsdags var det 380 före i kön, 4 veckor till leverans. Idag är den byggd och på väg att levereras från Gent. Heja alla helgjobbarna!
av MooLgAn
Wibbe1974 skrev:
MooLgAn skrev:

Hur många har du före i kön?
3011 före i kön :???:
av Wibbe1974
Före mig i kön, kul för dig :roll: Jag beställde min XC60 14 feb och har leveransvecka 31. Antar att du inte ska ha Avior 20" på din, verkar vara dessa fälgar som drar ut på tiden.[/quote]

Hur många har du före i kön?[/quote]

3011 före i kön :???:[/quote]

:| min kö steg just 8 st till 2758.... :-O)
  • 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 203

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]