Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvordesign89
mikeman skrev:Nu har jag fått white pearl eller vad det nu blir för namn. :) Beställd 25/2 nästan på dagen så det tog så gott som 3 mån. :o Det var nästan exakt dagen när de inte längre kunde beställa MY15 så jag fick MY16 till MY15 prislista sa säljaren. (inte så mkt skillnad)

För er som räknar ned på minvolvo så har min alltid stått på vecka 22 men tidigare så räknade "veckor ned" till vecka 21 egentligen. I förra veckan så korrigerades den så det står 1 vecka kvar nu i vecka 21. Men de ringde alltså vecka 20 och jag fick den nu vecka 21. :)

V60 D4 Ocean Race manuell BE MY16 och lite gott extra som tonade rutor t.ex... ;)
DSC_0982.JPG
Jäklar vad fin de n var, grattis till en kanon bil! Hunnit fått några första intryck?
Användarvisningsbild
av mikeman
Volvordesign89 skrev: Jäklar vad fin de n var, grattis till en kanon bil! Hunnit fått några första intryck?
Tack tack! Jovars, lyckades få ljudsystemet att frysa andra gången jag startat bilen, inget ljud blev det och inga knappar för radio, navi, bluetooth etc funkade. Efter att ha stängt av å låst bilen en stund så hoppade det igång igen. Säkert en engångsgrej. Annars så är bilen pigg som attan och känns och luktar mkt exklusiv. Bagagerumsmattan som ingår med Ocean Race är vändbar med gummi på undersidan, det kände jag inte till. :lol:
Jo förresten, Däcken är 17-tum Pirelli Cinturato P7, känner inte till dem så väl. Trodde volvo hade Continental som har fått toppbetyg i tester det här året. Det var rätt hög ljudnivå från däcken men på riktigt dålig motorväg då.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
mikeman skrev:
Volvordesign89 skrev: Jäklar vad fin de n var, grattis till en kanon bil! Hunnit fått några första intryck?
Tack tack! Jovars, lyckades få ljudsystemet att frysa andra gången jag startat bilen, inget ljud blev det och inga knappar för radio, navi, bluetooth etc funkade. Efter att ha stängt av å låst bilen en stund så hoppade det igång igen. Säkert en engångsgrej. Annars så är bilen pigg som attan och känns och luktar mkt exklusiv. Bagagerumsmattan som ingår med Ocean Race är vändbar med gummi på undersidan, det kände jag inte till. :lol:
Jo förresten, Däcken är 17-tum Pirelli Cinturato P7, känner inte till dem så väl. Trodde volvo hade Continental som har fått toppbetyg i tester det här året. Det var rätt hög ljudnivå från däcken men på riktigt dålig motorväg då.
Okej, det lät ju minst samt underligt men förhoppningsvis kanske systemet buggade bara. Jag blev tokförälskad i nya D4an, tyckte den gick som en dröm med nya automaten. Angående mattan eller mattorna i bilen så, enligt min säljare ska även golvmattorna ha denna funktion.
Jag var faktiskt ganksa sugen på att fråga angående ljudnivån, jag har själv beställt en v60 OR med sportchassi i kombination med 18" och det där lät ju ingen höjdare, hunnit testa på någon finare landsväg? Konstigt med däcken, säger som du påtalar att dem haft Continental i många år nu!!!
Användarvisningsbild
av mikeman
Volvordesign89 skrev:
Okej, det lät ju minst samt underligt men förhoppningsvis kanske systemet buggade bara. Jag blev tokförälskad i nya D4an, tyckte den gick som en dröm med nya automaten. Angående mattan eller mattorna i bilen så, enligt min säljare ska även golvmattorna ha denna funktion.
Jag var faktiskt ganksa sugen på att fråga angående ljudnivån, jag har själv beställt en v60 OR med sportchassi i kombination med 18" och det där lät ju ingen höjdare, hunnit testa på någon finare landsväg? Konstigt med däcken, säger som du påtalar att dem haft Continental i många år nu!!!
Ja automaten får bara lovord men än så länge växlar jag gärna själv, den är riktigt lättväxlad och smidig. Stor förbättring med en modern bil. Aha, ja jag anade det på golvmattorna, det är ju klockrent. Jag hade svårt att välja mellan gummi och tyg så jag fick extra gummimattor på köpet av säljaren. Konstigt, han visste nog inte att de var vändbara.

Har inte kört min på bättre motorväg än. I stan är den knäpptyst och det är ju alltid lite bättre när radion funkar. :D Har inte kört bilen med 18" men jag provkörde både Bmw 320 och V60 med 17" vinterdäck och Volvon var klart tystare på samma vägsträcka (som har bättre asfalt). I tester i t.ex. TV så skriver de att det är typ samma ljudnivå på Bmw och v60 och de är tystare än audi A4 så det var gott betyg. Beror ju på vilka däck det är också. Såg i bilhallen hos Volvo att de bilar jag kollade med 18" hade Continental.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
mikeman skrev:
Volvordesign89 skrev:
Ja automaten får bara lovord men än så länge växlar jag gärna själv, den är riktigt lättväxlad och smidig. Stor förbättring med en modern bil. Aha, ja jag anade det på golvmattorna, det är ju klockrent. Jag hade svårt att välja mellan gummi och tyg så jag fick extra gummimattor på köpet av säljaren. Konstigt, han visste nog inte att de var vändbara.

Har inte kört min på bättre motorväg än. I stan är den knäpptyst och det är ju alltid lite bättre när radion funkar. :D Har inte kört bilen med 18" men jag provkörde både Bmw 320 och V60 med 17" vinterdäck och Volvon var klart tystare på samma vägsträcka (som har bättre asfalt). I tester i t.ex. TV så skriver de att det är typ samma ljudnivå på Bmw och v60 och de är tystare än audi A4 så det var gott betyg. Beror ju på vilka däck det är också. Såg i bilhallen hos Volvo att de bilar jag kollade med 18" hade Continental.
Precis som du säger, var egentligen inne på D4 AWD med gamla automaten men jag vet vad den går för då det vara samma omoderna låda i min gamla V70 2,5FT och den lådan var inte till min belåtenhet så jag har vääääldigt höga förhoppningar på nya motorn och lådan!

Har också läst att den ska vara riktigt tyst i kupén, förväntningarna är som sagt skyhöga, kommer bli riktigt besviken om den inte lever upp till mina förväntningar! Var faktiskt och testade en Audi A4 allroad men den bilen föll mig verkligen inte i smaken, tråkigare bil att köra får man leta efter 8)
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Hur ska man tolka detta, byggs bilen just nu? Kollade imorse och då stod det 2400~ bilar före i kön men nu helt plötsligt detta. Vad tror ni andra forumiter? Min dag blev genast mycket ljusare iaf :D
Bilagor
Screenshot_2015-05-21-12-36-02.png
Screenshot_2015-05-21-12-36-02.png (643.01 KiB) Visad 449 gånger
av permikael
Volvordesign89 skrev:Hur ska man tolka detta, byggs bilen just nu? Kollade imorse och då stod det 2400~ bilar före i kön men nu helt plötsligt detta. Vad tror ni andra forumiter? Min dag blev genast mycket ljusare iaf :D
Jag får samma, hade runt 1800 före i kö tidigare imorse.
Tolkar meddelandet som att dom har problem att ge ett kö nummer från Torslanda just nu.. eller så kanske den byggs snart?
Dom som har fått sin bil borde veta mer?
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
permikael skrev:
Volvordesign89 skrev:Hur ska man tolka detta, byggs bilen just nu? Kollade imorse och då stod det 2400~ bilar före i kön men nu helt plötsligt detta. Vad tror ni andra forumiter? Min dag blev genast mycket ljusare iaf :D
Tolkar meddelandet som att dom har problem att ge ett kö nummer från Torslanda just nu.. eller så kanske den byggs snart?
Var tvungen att kontakta säljaren iom detta och kolla, enligt vad han kan se så kommer den till dem i början av v24 och han trodde dem kunde leverera bilen i slutet på v24 alt. i början av v25!!! Riktigt rolig nyhet :D
av permikael
Volvordesign89 skrev:
permikael skrev:
Var tvungen att kontakta säljaren iom detta och kolla, enligt vad han kan se så kommer den till dem i början av v24 och han trodde dem kunde leverera bilen i slutet på v24 alt. i början av v25!!! Riktigt rolig nyhet :D
Aha va spännande!
Hur många var det i kö innan den ändrade till underkonstruktion?
Vilket steg är du på under, min står kvar på steget som beskriver att din bil börjar byggas.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Det var ca 2500~, på steg 2 "din Volvo börjar byggas" så verkar samma som din, låter lovande för dig med :)
  • 1
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 203
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]