Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

philipsguy: Yes det stämmer att volvobil.se är för anställda inom volvobolagen, väntar på min kommande tjänstbil.
Ja verkligen lite halvskakigt. Bilen skulle lika gärna redan nu vara på båten påväg från Gent, men hoppas att det stämmer att bilen är byggd i alla fall!
Ricopet: har du fått nån uppdatering på din status? Själv kvar i sista produktionssteget. Försöker jag tänka mig in i hur man gjort leveransstatusen så går det ju att tolka det som att bilen är klar i och med "din Volvo testas" och det är först när leveransen till handlaren går som den hamnar i "Din Volvo är på väg". Ja, man kan ju i alla fall hoppas att det är så... Någon som har erfarenhet?
philipsguy:
Yes, nu visar båda sidorna steg7 "Din Volvo testas". Prel.leverans v32
Låter rimligt att steg8 uppnås då man skickar iväg bilen från fabriken.

Vad har du beställt för bil och vad har du för prel. leveransvecka?
ricopet skrev:
Vad har du beställt för bil och vad har du för prel. leveransvecka?
En XC70 från Torslanda, v 29 står det fortfarande... Det är inte så långt för den att åka till handlaren... Edit 3/7, din Volvo är på väg...
erhug skrev:Nu tog min bil ett skutt från 600 i kö till färdigbyggd över en natt. Får se om leveransen håller Bild
Känns som programmerarna har blandat ihop data från gamla versionen (antal i kö till din bil levereras) med antal före i kön innan din bil byggs i resp. fabrik?
philipsguy skrev:
erhug skrev:Nu tog min bil ett skutt från 600 i kö till färdigbyggd över en natt. Får se om leveransen håller Bild
Känns som programmerarna har blandat ihop data från gamla versionen (antal i kö till din bil levereras) med antal före i kön innan din bil byggs i resp. fabrik?
Ja, något fundamentalt fel är det men man kommer uppenbarligen långt med ordet "beta" eftersom någon internt verkar ha godkänt sidan.
Dock är grundtanken riktigt bra men verkar ju som denna tråd visar skapa viss förvirring
philipsguy:
Spännande, leverans närmar sig alltså.

Min bil gick över till steg8 i fredags! Frågan nu är bara hur länge det tar innan leverans, skulle sitta fint med leverans före semestern!
Nästan lite pågsamt om bilen ska stå på en parkering under hela semestern...
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]