Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guru
crumpets skrev:
Fartdåre skrev:Ordinarie försäkring påverkas väl inte mer än vad försäkringsbolaget vet om bilen...... :wink:
Försäkringsbolaget vet vad verkstaden vet. Verkstaden vet.
VCC vet det inte verkstaden vet.
av Melmac
Undrar varför man inte har till 2011?!
Funderar istället på att göra en BSR på min V60 T3 nästa år (Då är bilen 2 år)

Jag är lite orolig för att motorn plöstligt säger "POFF" och sen är det adjöss. Vill ju egentligen bara ha lite mer pulver för just omkörningar, kör inte som man gjorde när man var 20år. Ni som gjort en uppgradering, oasvsett PS, BSR osv., har ni någon gång haft problem?
av petherf
Hade en 945a som jag chippade på gamla sättet dvs lämnade in bilen och lödde på nya chip.
Trycket till turbon höjdes med en skruv på en slang. Så varje gång jag lämnade in bilen på service så bytte jag slang mot orginal slang. Efter endast 1 månad så fick jag bekymmer med att motorn läkte vatten när den var kall(tror jag det var!)
In på verkstan och efter diverse tester kom dom fram till att topplocket inte var rakt, så det blev rivning och planing av topplock. Jag fick betala självrisk, fast jag bara haft bilen i ca 2 månader och den hade inte gått mer än ca 5000 mil men hjag var nöjd att jag inte fick betala allt. Om det var för trimmet eller inte det vet jag inte men jag sa aldrig att den var chippad.
av svejug
Har gjort en trim till min V60 T3 2011 :D
http://www.polestar.se/sv-se/modeller/v ... xlad-2011/
Priset för os Volvo anställda ca 8000 kr. Det bästa med den är att all service, garanti, skatt osv fotsätter att gälla (är registrerad i deras papper och automatisk uppdateras med motsvarande service/mjukvara). Har testat bara i stadstrafik och det märks skilnad, ska göra en del längre tripp snarast. Hör gärna av er med eventuella frågor.
av grålle1
Ja, återkom gärna med mer erfarenheter!

Funderade också på en sak.... Polestar T4 som ger 200hk borde väl gå att få för oss med T3 2011/2012 och "gamla" utväxlingen!? Någon som frågat? Att den inte är gjord för T3 2013 med nya utväxlingen känns ju inte så konstigt...
Användarvisningsbild
av Guru
Rent tekniskt ska det inte vara något problem. Men jag tror inte att det kommer bli tillgängligt.
T3-->Polestar 180hk.
T4-->Polestar 200hk.
Tror att man vill skilja mellan T3/T4 och bibehålla skillnaden/valet man gjorde vid nybilsköpet. Rätt tänkt om du frågar mig.
av grålle1
Rätt tänkt håller jag med om, men...... OM de tänker fel så handlar jag Polestar 200hk på direkten.. 150-180hk med bibehållet vrid för 9200kr är jag mer tveksam till....
Användarvisningsbild
av msmmax
Har gjort Polestar trim på min V60 T3 och nog känns det som den ger mer vrid på låga varv + att den drar mycket bättre på höga varv
av Tobbe1977a
Jag personligen funderar på att skaffa mig en V60 T3. Har de senaste 5 åren ägt 2st bilar. En Volvo V70 2.5T och en Vectra OPC. Eftersom jag har en lokal bilverkstad som är återförsäljare till BSR har jag trimmat båda dessa bilar där utan några problem.
Förr gick alltid snacket om att man skulle öppna upp databoxen, plocka bort och ersätta med ett nytt chip. Idag sköts det mesta med en box som man kopplar in i uttaget och sedan tar det ungefär 2 min, sedan är optimeringen på plats.
På båda mina bilar har inget ändrats mer än antalet hästar och vridet. Avgasvärden har alltid varit detsamma om man jämför orginal. Så jag tycker inte att man skall vara så orolig för detta med olika värden på besiktning och vad som händer om du krockar och har trimmat bilen med extra 30 hästar.
Blir det nu att jag köper en T3 kommer jag utan tvekan att betala dessa 9000:- för att få dessa dryga 50 hästar extra och det extra vridet. På de tidigare bilarna har jag märkt sjuk skillnad mot orginal och tilläggas att bilen drar faktiskt mindre soppa. :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]