Raymond skrev:Jeg jobber som Volvotekniker, og er genuint interreserad av bilelektronik och teknik. Det er INGEN på min arbetsplats som ens har HØRT om Sensus 3.0, om det inte hade varit for att jag har fått veta om det via detta eminenta forum. Det finns en journal/rapport ang. Sensusproblemer och løsninger, men den blir inte omnämnd som Sensus 3.0 ett enda sted i teknisk dokumentiaton. Men det står faktisk vilka forbedringer och nya funktioner som har tilkommit, och det är mycket bra. Som regel står det ingenting om HVA som har blitt forändrat i en ny SW version, bara ATT det finns en ny version. Så det er ikke så lett å forklara kunden alltid.
Det låter ju väldigt konstigt om man skickar ut meddelanden till ÅF att det fins en ny SW men inte vad den gör/fixar, men så kanske det är.
En annan sak är att enligt volvo verkstaden här i stan så säger de själva att det kommer så mycket uppdateringar/fixar hela tiden, och då är det väl ännu viktigare att man uppdaterar minst en gång per år/service.
Jag tycker det är uselt av ÅF att sälja in deras serviceavtal med den infon man får i foldern när man sitter där. Enda anledningen till att jag själv tog ett serviceavtal var att det "ingick fria uppdateringar, du har alltid den senaste mjukvaran" för serva bilen kan jag lika gärna göra själv, som jag gjort i alla år.
Jag kommer då inte att ge mig en sekund den dagen det är dags för service, bilen ska uppdateras med allt nytt som fins.
Ska in på Måndag igen och höra mig för om den nya " bältesvarningssignalen" får höra vad de säger då.