Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Ser man till hans yttre och klädstil KAN han inte vara välbetald, om så är fallet så döljer han detta med bravur, det ser ut som han anväder kläder som "Myrorna" ratat. :shock:
av Gourmand
Mest vulgära och smaklösa kommentarer kring Collins personlighet blev resultatet av min kommentar av hans journalistiska integritet. Varför blir jag inte förvånad ?
Skillnaden mellan Collin och de flesta andra motorjournalister är att han vågar tänka själv och också uttrycka det. Hans kritik mot nya V60 är i högsta grad berättigad. Hans uppgift är inte att "stryka medhårs". Det är istället att granska och ifrågasätta och det är exakt det han gör. Att i det läget kalla honom för "bitter gammal man", som något geni här gjorde, säger naturligtvis inget om Collin, däremot desto mer om den som uttrycker sådant kvalificerat trams.
av Lövet
Att reducera någon annans åsikt till trams är inte bättre än att kalla någon gammal man.

Sluta med båda.
av Lazy
Vidhåller att jag tycker Collin är en motorjournalist som kan gå i pension och lämna plats för yngre motorjournalister med lite nytänkande.
av Gourmand
Du menar någon som är yngre, okunnigare och lättare att köpa av bilindustrin ? Tragisk brist på respekt för journalistisk integritet.
av Gourmand
Detta är ju rent skitprat !
Det är ju bara att läsa innantill från den artikel som lagts upp här t.ex. Det mesta han skriver om V60 är ju positivt, men han har oförskämdheten att nämna det negativa med detta korkade s.k. sportchassi och att det medför anmärkningsvärt dåliga köregenskaper i vinterväglag. Att som några gör här, reagera med en kränkthet som inte står en treåring efter , bidrar till att de personliga invektiv som Collins utsätts för här blir i det närmaste komiska. Collin är en journalist som ifrågasätter och har ett kritiskt förhållningssätt i sitt skrivande och det är ju exakt det man som journalist ska ha. Sen att några stollar på ett bilforum får spader och uppför sig som kränkta småpojkar är deras problem. Collin kommer definitivt inte att låta sig påverkas av sånt. Dessbättre !
Användarvisningsbild
av Vojje
Gourmand skrev:Detta är ju rent skitprat !
Det är ju bara att läsa innantill från den artikel som lagts upp här t.ex. Det mesta han skriver om V60 är ju positivt, men han har oförskämdheten att nämna det negativa med detta korkade s.k. sportchassi och att det medför anmärkningsvärt dåliga köregenskaper i vinterväglag. Att som några gör här, reagera med en kränkthet som inte står en treåring efter , bidrar till att de personliga invektiv som Collins utsätts för här blir i det närmaste komiska. Collin är en journalist som ifrågasätter och har ett kritiskt förhållningssätt i sitt skrivande och det är ju exakt det man som journalist ska ha. Sen att några stollar på ett bilforum får spader och uppför sig som kränkta småpojkar är deras problem. Collin kommer definitivt inte att låta sig påverkas av sånt. Dessbättre !
Case closed! Well spoken, Mr Gourmand!
av matzen10
Gourmand skrev:Detta är ju rent skitprat !
Missförstå mig rätt; jag menade över lag när det gäller hans motorjournalistiska skrivelser. Jag ska bläddra tebax och läsa just den här artikeln ånyo. Ber om ursäkt ifall jag gav intryck att det bara skulle gälla denna enskilda artikel! Hakade på den yvigare bedömningen av hans motorjournalistik som flera pekar på i tråden och såg det som relevant till ämnet således.
Normalt sett läser jag inget, eller så lite som möjligt, av Collin sedan många år tillbaks, just på grund av det sätt som han framhåller negativa aspekter på bilar. Intrycket består, och kanske förstärks, vid de tillfällen han uppträder i tvrutan. Men, men..jag respekterar allas olika åsikter och lägger inga egentliga värderingar i att du och flera tycker att det passar er! Och givetvis förtar det inte Collins arbete med andra relaterade frågor som t.ex. valet av bränsle vs. politisk styrning inom samma område. Jag gillar dessutom hans ståndpunkt när det gäller dubbade däck ;-). Men hos mig går han inte hem.

Om du sen kallar mig för stolle och/eller småpojke så är det på sin plats att du ber om ursäkt!
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Servostyrning xc-70, 2008

Går väldigt trögt vid stillast&ari[…]

Problem med p-broms v60 cc-19

@Eliaslundstrom , Värt att kolla, men f&arin[…]

Bra info, håll oss uppdaterade!

Skumt fel b230ft