Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
~Kalle~ skrev:ringde till opus som skulle ha över 1100kr :x Ska kika runt på andra aktörer imorn..
Ringde SBP och dom frågta direkt om det var en Volvo och då skulle det kosta 630kr och inget tjafs om vägning! :-)-)

/Kalle
av Twendor
Hei.
Endelig kom beskjeden,
Det lar seg gjøre å Polestaroptimere en norsksold V60 VEA.!
Så nå er time til optimering bestilt, og det blir å åka en lang sveng til nabolandet i slutten av juli(1200km- t/r).
Ønsker alle en riktig god sommer.

Mvh Twendor
Användarvisningsbild
av C.W.
Twendor skrev:Hei.
Endelig kom beskjeden,
Det lar seg gjøre å Polestaroptimere en norsksold V60 VEA.!
Så nå er time til optimering bestilt, og det blir å åka en lang sveng til nabolandet i slutten av juli(1200km- t/r).
Ønsker alle en riktig god sommer.

Mvh Twendor
Grattis o god lycke
:-)-)
Användarvisningsbild
av hakank
Grattis till Twendor

Nån som har nån erfarenhet av att optimera en XC60 - 14 ? Hur funkar växlingarna? Osv..?
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Ska bilen besiktigas? Är det ett krav? Har trott Polestar var vitt som snö.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ja enligt bilprovningen skall bilen besiktas inom en månad från det att man uppgraderat, annars får man ej köra med bilen. Men det enda som händer är att man kan få böter om polisen stoppar (enl bilprovningen).

Kalle
av s6025t
Anledningen till att bilen ska besiktas är för att få rätt effektsiffror i registreringsbeviset efter besiktning får man nya papper från transportstyrelsen med rätt effekt annars går det att åka med polestar som vilket annat trim som helst som inte går att besikta o få rätt effekt i bilens papper
Besiktar man med polestar har man ju ett säkert bevis att bilen har trimmats till skillnad mot andra trim som inte är godkända av transportstyrelsen utan har kvar bilens original effekt i alla register
Användarvisningsbild
av Kite
Rent praktiskt är väl risken mer eller mindre 0 om man blir stoppad av polisen ..? Jag har aldrig varit med om att de kontrollerat effekten på motorn.
av V60D5AWDPolestar
Tänker tillbaks på min ungdom där alla grabbar pratade om att trimma sina Amazoner och 144/142-or med dubbla Weber och K-kam, men minns inte att någon någonsin funderade på besiktning, försäkringar etc, lika lite har jag hört talas om någon som åkt fast för detta eller råkat ut för något annat problem med moderat trimmade bilar. För att inte tala om grabbarna med jänkare....
av mikebike
Kite skrev:Rent praktiskt är väl risken mer eller mindre 0 om man blir stoppad av polisen ..? Jag har aldrig varit med om att de kontrollerat effekten på motorn.
Polestar (eller BSR) emblem på bakluckan kan ju vara en indikation.
Jag är mest sur för att tidigare ägare varit för snåla eller lata för att registreringsbesiktiga...
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Sälj som skrotbil och köp en annan. F&ou[…]

Lackade plastdetaljer

Om det är 1k bättringsfärg brukar d[…]

Motorproblem

Nu koderna avlästa med följande resultat[…]

Men tyvärr har jag av någon konstig a[…]