Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
Diplomaten skrev:
ansjo skrev:Lite ångest vilken färg jag ska ha, svart eller mörkgrå? Silver är snyggt det med, men vill ha en annan färg för att bryta av lite. Någon som har bild på sin xc60 med Talithafälg? Google ger inte så mycket...
Givetvis kommer det bilder, men vinterdäcken får vara på någon månad först.

Säger som såhär..Nej nej nej till Svart, vit och Twillight Bronze!

Både inne på Volvos område och ute i trafiken ser man i stort sett bara XC60 i dessa 3 färger..sällan man ser någon sticka ut!

Färgen gör ju trots allt det mesta av första intrycket.

Vill du ha svar från en erfaren långtidsanställd Volvogubbe så säger jag såhär: Saville Grey, Flamenco Red, Bright Silver eller Rich Java.

Sen så finns ju inscription färgerna, kostar dock en del extra.

Eller vänta, har jag tolkat frågan fel? Var frågan om färg på fälgarna eller bilen? :D

Har själv precis beställt en XC60 Ocean Race i Silver Bright vilket sticker ut enormt då de flesta väljer den nya Ocean Blå II färgen.
Jag valde Seashell Metallic av just den anledningen, dels är den inte så vanlig men även en ganska enkel färg att hålla fräsch.
Min förra Xc70 -08 hade den färgen och det var tacksamt. Annars var jag inne på Electric silver, men då flera nära mig har den färgen på sina bilar ville jag ha något annat. Är det bara jag som tycker färgvalet är lite skralt?
Användarvisningsbild
av Diplomaten
ansjo skrev:
Diplomaten skrev:
ansjo skrev:Lite ångest vilken färg jag ska ha, svart eller mörkgrå? Silver är snyggt det med, men vill ha en annan färg för att bryta av lite. Någon som har bild på sin xc60 med Talithafälg? Google ger inte så mycket...
Givetvis kommer det bilder, men vinterdäcken får vara på någon månad först.

Säger som såhär..Nej nej nej till Svart, vit och Twillight Bronze!

Både inne på Volvos område och ute i trafiken ser man i stort sett bara XC60 i dessa 3 färger..sällan man ser någon sticka ut!

Färgen gör ju trots allt det mesta av första intrycket.

Vill du ha svar från en erfaren långtidsanställd Volvogubbe så säger jag såhär: Saville Grey, Flamenco Red, Bright Silver eller Rich Java.

Sen så finns ju inscription färgerna, kostar dock en del extra.

Eller vänta, har jag tolkat frågan fel? Var frågan om färg på fälgarna eller bilen? :D

Har själv precis beställt en XC60 Ocean Race i Silver Bright vilket sticker ut enormt då de flesta väljer den nya Ocean Blå II färgen.
Jag valde Seashell Metallic av just den anledningen, dels är den inte så vanlig men även en ganska enkel färg att hålla fräsch.
Min förra Xc70 -08 hade den färgen och det var tacksamt. Annars var jag inne på Electric silver, men då flera nära mig har den färgen på sina bilar ville jag ha något annat. Är det bara jag som tycker färgvalet är lite skralt?

Håller med dig!

Utbudet av färger är väldigt milt på Volvo, men vi har fler på ingång, dock för nya XC90.

Saknar dock bla Willow Green, Plommonlila, Celestial Blue Pearl (unik färg på C70), Barents Blue mm mm..
Användarvisningsbild
av sony
Ska jag köpa en färg jag inte gillar bara för att sticka ut? Det finns en anledning att det finns så många svarta,vita bilar. Enkelt håller längst. Men vist gillar man andra färger är det bara att slå till men inte för att ha nåt annat än andra då är man ute pch cyklar för att förr eller senare tröttnar du på färgen som du inte gillar från början.
av ansjo
Kul dag idag, dags för ett besök i eftermiddag hos ÅF för att hämta ut bilen :D!

Jag bytte däcken på mina gamla XC70-fälgar (Erakir 18") och ska ha dessa nu på den nya bilen, men funderar skarpt på att lacka om dem till våren till gunmetall. De är inte skrapade på mer än ett ställe på en av fälgarna, som var gjort när jag köpte dem begagnade men vart ska man vända sig? Vill ha det bra gjort så det håller, är det lackeringsfirmor som gäller eller kanske däckfirmor?
av ansjo
XC90_Executive skrev:http://www.falgfixarna.se i Helsingborg är duktiga!

Grattis till nya bilen också!! :-)-)
Tack :)!
Har mailat dem, och hörde samma namn från ett annat håll :-)-)
av ansjo
Idag åkte sommardäcken på, vårkänslor kanske :lol: ?
Bild
av ansjo
Jag är nöjd med bilen annars, men med lite parenteser. Förbrukningen är inte så kanon, iofs mycket stadskörning men snittet ligger över 1,2.
Sedan knirkar min stol när man svänger och det guppar till samtidigt, löjligt irriterande. Volvo on call funkar bara till hälften, kan sätta värmaren, se var den är och starta bilen med appen, resten är blankt. Låsa/låsa upp är heller inte klockrent, måste stå väldigt nära för att det ska funka med fjärrdosan.
Ska in till verkstad i morgon, får se vad de säger.
av Linqid
Tråkigt med småfel, men jäklar vilken snygg kombination! :-)-)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Grymt snygg bil! :-)-)

Snittet låter rätt högt, hur är det med gasfoten? :wink: Borde iallafall vara rätt snål på t.ex motorvägen i 120?

Vad det gäller fjärren så låter det som att det är antennen det är fel på. Om keyless funkar lite dåligt och det är kort räckvidd så är det ett vanligt problem tyvärr.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Styrströms kortslutning

V70 momentum 2.5FT 2009. Ja jag klantade mig, dro[…]

960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo