psi skrev:Har en S3 i jobbet, riktig skit faktiskt.
1) här senast Comhems Tivo app. Kom månader innan till min Apple. Orkar inte ge mer exempel det bara är så.
2) har en iPhone 5 och vet inte hur kass S3 anses vara, men billig var den ju inte.
4)De är bara hur jag upplever det.
Har en MacBook Pro dator. Helt suverän. Har startat upp och är redo innan en Windows dator ens hunnit tändas upp.
En Samsung S3 och den är din måttstock för Android? Då förstår jag varför du har en sådan fel bild av Android. S3an är jävligt kass för att vara ärlig. Inte nog med att det är en Samsung från början, en rätt gammal sådan med. Tyvärr så verkar folk tro att Samsung är det enda alternativet i Android-världen.
Frågar du mig så är Samsung bland dom sämsta alternativen om man ska köra Android. Jag förstår att du gillar bra kvalité och allt det. Vem gör inte det? Sony släpper nu i April sin nya toppmodel. Sony Z2. Den tycker jag verkligen du ska kolla in. Byggkvalitén slår t om iPhone på händerna. Deras Android är fantastiskt. Telefonerna i övrigt är vattentätta/dammtåliga utan att det som förr syns på utseendet.
Tyvärr märker man som jag påpekat tidigare att många iPhone ägare fortfarande har helt fel uppfattning om Android. Jag var precis likadan själv. Så jag vet. Men snacka om att Android har tagit stora steg. Det är utan tvekan det mest kompletta man kan köra idag. Jag tänker aldrig snöa in mig att "nu ska jag enbart köra Android eller iOS" utan jag kommer köra det som är mest komplett. Var därför jag gick över från iPhone till Android 2012. Släpper Apple en fantastisk iPhone 6 eller 7 och med ett iOS som börjar ta upp kampen med Android igen. Ja, då är det inget som säger att jag gärna skulle gå till Apple igen på telefonsidan.
Som det ser ut idag dock tappar Apple av den enkla anledningen att dom är alldeles för snäva i sitt tänkande. Dom utgår hela tiden från att användarna vill göra som det dom gör. Nokia gjorde likadant och se hur det gick för deras telefon marknad. Möjligheterna i Android är i princip oändliga. Som en notis är det rätt kul om man är lite småintresserad av bilar också. Då köper man en OCD2 adapter (300kr) eller vad man nu har för uttag i bilen, sen skaffar man en app och ser hur mycket data och info över sin bil som helst på telefonen. Kan avläsa felkoder osv. Det är sådan öppenhet och mångsidighet som Apple måste börja förstå att användarna vill ha och kräver.
Är du 100% nöjd med iPhone då? Eller är det saker du skulle vilja ha eller som du saknar?