Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av permikael
volvo25ffr skrev:
permikael skrev:Fick in min nya i systemet idag.
En V60 OR D3 Automat, prel lev vecka 27.
Vore perfekt att få den innan man går på sin 6 veckor långa semester, men man vet ju aldrig :roll:
Vilket datum lade du beställningen?

Typ torsdags förra veckan.
av SurfarHy
pakorum skrev:
SurfarHy skrev: Fick du en av de sista MY15? Jag beställde ibörjan feb och ordern ändrades till MY16. Beräknad leverans v21.
ja, verkar som så, vad har jag blivit blåst på?
Till min kännedom endast lägre förbrukning med hjälp av start/stopp till automaterna.
av pakorum
SurfarHy skrev:
pakorum skrev:
Till min kännedom endast lägre förbrukning med hjälp av start/stopp till automaterna.
Ok, samt annan växelspak vad jag kunde se, tack. Har en v60 d5 polestar 2011 med 225 hk fwd nu som jag lämnar in, undrar hur mycket segare detta kommer bli med awd och mer vikt..(ligger och pendlar 7 mil genom en skog varje dag så behöver kunna köra om regelbundet) jaja, hämtar idag.Sorry för OT btw.
Användarvisningsbild
av leiwi
SurfarHy skrev:
pakorum skrev:
SurfarHy skrev: Fick du en av de sista MY15? Jag beställde ibörjan feb och ordern ändrades till MY16. Beräknad leverans v21.
S/S har väl funnits sedan _14 på automat :shock:
av Petzzon
SurfarHy skrev:
pakorum skrev:
SurfarHy skrev:

S/S har väl funnits sedan _14 på automat :shock:
Inte på AWD bilar med 5 cyl

I övrigt får väl MY16 9st extra hästkrafter nu totalt 190Hk, samt om jag inte är helt fel ute även annan utväxling.
Användarvisningsbild
av leiwi
OK jag hadde det på min -14 men det var ju en vea 2 wd och har det även på min -15 så jag trodde det var på alla men vad jag förstått så är det skillnad på 4 och 5 cylindrig än motorn

Men vad jag har förstått så är det många som missuppfattat det här med internet navigation men om man läser noga så är detta ju
endast tillgängligt på ett fåtal marknader ock inte i dom nordiska eller europeiska marknaderna
av volvo25ffr
Uppdatering för er som inte kan lägga till er beställda bil på minvolvo.se så är det för att är ett systemfel som gör att ÅFs system inte samspelar med Volvos vilket gör att det för tillfället inte går art lägga till bilar beställda ca 1 vecka från dagens datum. Enligt supportavdelning så ska felet åtgärdas natten mellan torsdag/fredag (alltså inatt). Dock förändras varken din placering eller preliminära leverans!
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 203
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat