Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gerber
Jeg bestilte en V60 D4 VEA R-design 14. Mars. Selgeren på Bilia kunne ikke si noe om leveringstid annet enn at han hadde fått beskjed fra Volvo om at det ville bli MY16 og leveransetid ca månedsskiftet Mai/Juni. Siden har jeg ikke hørt noe. Endringer på MY16 visste han heller ingenting om.
Dette er første gang jeg bestiller en fabrikkny bil. . Er det vanlig å få noe mer bekreftelse fra Volvo at man har bestilt en bil?

Er det noen andre som har bestilt en V60 etter 14. Mars som ikke er Ocean Race og fått en leveransedato?

Jeg ser det er mange som har den bestillte bilen i My volvo. Jeg har prøvd å legge inn bilias kundeordrenr i den norske siden, men får bare en feilmelding. Jeg vet ikke om det skyldes at det er feil nummer eller om det er den norske siden som ikke fungerer.

Er det noen andre som har bestillt en V60 etter 14. Mars som ikke er Ocean Race og som har fått en leveransedato?
av Electric
Här går man i väntans tider på en V60 D4 AWD Ocean Race -15! Har följt min leveransstatus på Min Volvo och kunde häromdagen läsa att min bil "är byggd". Ett litet glädje-SMS till min säljare och jag fick ett märkligt svar tillbaka.....Tyvärr va min bil inte byggd än och Volvo är lite "för snabba" och "lite fel på det" på vissa bilar, men han kunde se att den skulle in nu kommande vecka. Anledningen till att det skiljer i tid hos en del kunder från Bil är byggd till leverans kan ju faktiskt bero på "fel" besked på Min Volvo.
av snejkaj
Electric skrev:Här går man i väntans tider på en V60 D4 AWD Ocean Race -15! Har följt min leveransstatus på Min Volvo och kunde häromdagen läsa att min bil "är byggd". Ett litet glädje-SMS till min säljare och jag fick ett märkligt svar tillbaka.....Tyvärr va min bil inte byggd än och Volvo är lite "för snabba" och "lite fel på det" på vissa bilar, men han kunde se att den skulle in nu kommande vecka. Anledningen till att det skiljer i tid hos en del kunder från Bil är byggd till leverans kan ju faktiskt bero på "fel" besked på Min Volvo.
Den är värd att vänta på! Vilken härlig bil. Saknar inte min Merca alls faktiskt :-)-)
av Electric
Då fick man då det efterlängtade samtalet från säljaren att bilen levererats från fabrik. Nästa onsdag byter man in sin V70 D5 AWD R-Design mot en V60 D4 AWD Ocean Race. V70 har varit helt fantastisk, därför är förväntningarna höga på V60n.
av DanneXC60
Hej,
En liten fundering till er forumrävar (är själv nybliven medlem). Sitter här och flera gånger dagligen kollar leveransstatus på vår beställda XC60. Blir nästan som ett beroende :) :lol: Nu till frågan... Hur kan det komma sig att det ska ta 5 veckor att få bilen i händerna när jag har köplats 1350 och fabrikstakten är ca 54 bilar i timmen. För mig så borde det vara 25 produktionstimmar i kö före. Sen tillkommer givetvis frakttider och någon schablonmässigt påslag för återförsäljaren.
För mig känns den kösiffran rent fiktiv som slumpvis rör sig sakta nedåt men verkar inte ha någon koppling till den normala produktionstakten.
av DanneXC60
Nej 54/ timme är produktionstakten i Gent. På min Volvo sidan står det inget om att kön avser enbart en viss modell utan det står antal bilar i kö i Gent före din.
av svedan
DanneXC60 skrev:Nej 54/ timme är produktionstakten i Gent. På min Volvo sidan står det inget om att kön avser enbart en viss modell utan det står antal bilar i kö i Gent före din.
Gent är väl största fabriken för Volvo och tillverkar väl ca 5000 bilar /vecka! Så kösiffran är modellrelaterad och säger hur många av den modellen som är före i kön. Den kan även ökas, men leveransveckan ligga fast.
av ason1
Nu jobbar man på bra i Gent. Min förväntade XC60 AWD OR som beställdes i början av feb. sjönk i kölistan från ca 1900 ner till ca 1300 på 2 dagar. Fortsätt i den takten.
  • 1
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 203

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]