Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moody
Kör man som medelsvensson ungefär 1500 mil/år så ingår uppdatering av programvara i bilen endast vid varannan service, alltså ej vid sk anpassad service.
Användarvisningsbild
av metal
Moody. Kan du länka någonstans där det står att uppdatering inte ingår vid en anpassad service?
av Droopy
Det står då inget i mitt serviceavtal om "anpassad service" däremot står det att man kan bli skylldig att betala mer för servicar om man kört över 500mil mer än det som avtalet omfattat, och likaså ska ÅF betala tillbaka mellanskillnaden till kund om han kört mer än 500mil mindre än det som står i avtalet.

Jaja, det återstår att se den dagen jag ska in på service om de uppdaterar el ej.
Användarvisningsbild
av apersson850
I mitt fall har jag kört 4250 mil på ett år, så de kan inte gömma sig bakom någon anpassad service i det fallet.
Radion har inte hängt sig efter uppdateringen till 3.0. Tidigare brukade det hända någon gång i veckan, åtminstone.
av danli
Det står inget om att Uppdatering ingår i Basservice, utan det är Fria uppdateringar vid "Volvo Service 2.0".
En anpassad service är iaf på V60 excl kupefilter, något annat skiljer sig inte och varför skall inte en anpassad service vara en orginal volvo service (2.0)?
Dessutom är mjukvaran mer kopplad till ålder än körsträcka, helt klart man skall ha den senaste aktuella uppdatering vid års service.
av Droopy
danli skrev:Det står inget om att Uppdatering ingår i Basservice, utan det är Fria uppdateringar vid "Volvo Service 2.0".
En anpassad service är iaf på V60 excl kupefilter, något annat skiljer sig inte och varför skall inte en anpassad service vara en orginal volvo service (2.0)?
Dessutom är mjukvaran mer kopplad till ålder än körsträcka, helt klart man skall ha den senaste aktuella uppdatering vid års service.
absolut, om jag så bara kör 100mil per år ska bilen uppdateras med den senaste mjukvaran en gång per år, precis som volvo själva skriver i sina infoblad för Serviceavtalen.
av mikkal
Jeg fikk oppdatert min XC60 til Senus 3.0 i dag. Løste enkelte problemer, men skaper andre. Såvidt jeg kan se er muligheten til å deaktivere subwoofer borte. Eller er den noen som vet hvor denne innstillingen har tatt veien?
av Biltoken
Fick uppdateringen gjord på garantin. Förstår dock inte varför det inte gjordes vid service i april (ca 1700 mil). Nu var jag tvungen att lämna in bilen vid två tillfällen. Sen var det jag som påtalade att det fanns en uppdatering (Sensus 3.0), det hade de ingen aning om. Det pratade om att skruva ner instrumenbrädan för att lösa problemet med radion som "hängde sig". Jag blev faktiskt lite orolig för att de skulle skada bilen. Dessutom var de noga med att tala om att jag skulle få betala själv om de inte ansåg att det var ett garantiärende, dvs om jag på något sätt manipulerat radion/displayen.
av moffe
suck... :evil:
Man blir så sur på sådant, när man som kund vill ha en fungerande bil och de inte vill hjälpa till. Till och med börjar hota att om man gjort något som kan ha orsakat detta så hamnar man betala.

Kommer ihåg med min audi hos en viss återföräsljare, som jag klagade om en sak. Det första de sa om de inte hittar något fel som antyder garantin så hamnar jag betala för det. Då sa jag bara tack och hej hit kommer jag aldrig på nytt. Vilket jag inte gjorde heller :) Efter det förde jag alltid bilen till en annan återförsäljare och hade aldrig problem med något. De kollade upp alla mina problem snällt och fick till och med en lånebil.
av Droopy
Någon som vet vilken mjukis som fixar till det hemska plingandet för bältespåminnaren?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 30

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?